... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

پرسیدم کجا بودی؟
گفت رفته بودم پیش حاج آقا
من گمان کردم کسی از آقایان را دیده و مشغول بازی و صحبت شده
پرسیدم خب حاج آقا چی می‌گفت؟
گفت: «من دیدم حاج آقا یک کلاهی روی سرش دارد، به او گفتم این کلاه را مادرت برایت درست کرده؟ او هم گفت: بله، گفتم کلاهت را می‌دهی به من؟ گفت: این مال خودم است، لازمش دارم. برای تو یکی دیگر میخرم. من هم گفتم پس اگر میخواهی برای من بخری، صورتی اش را بخر...»
آنجا به این حرف‌های نهال خندیدم
وقتی برگشتیم خانه دوستانم تماس گرفتند و گفتند عکس های نهال در اینترنت منتشر شده که دارد با مقام معظم رهبری صحبت می‌کند و ایشان هم می‌خندند.
آنجا تازه فهمیدم که ماجرای کلاه صورتی جزئیات گفتگوی نهال با ایشان است.
عکس آقا را به نهال نشان دادم و گفتم از این حاج آقا کلاه صورتی خواستی؟ که تایید کرد و دوباره همان ماجرا را برایم تعریف کرد.

*

"اگر مجنون ...
... دل شوریده ای داشت

دل لیلی ...
... از او شوریده تـر بـــی"

تصویر: l1l.ir/751
متن: l1l.ir/7d7

آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۱۳:۱۵ - دچارِ فیش‌نگار
    :)
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۰۹:۲۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    عجب
پیوندهای روزانه

بحری است بحر عشق که هیچش کناره نیست ...

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۲ ق.ظ
سلمان گوید روزی به در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام رفتم و اذن ورود گرفتم و چون داخل شدم دیدم که حضرت زهرا علیهاالسلام مشغول آسیاب کردن است و دستاس را می چرخاند در حالیکه دستان مبارکش مجروح شده است.
عرض کردم: ای سیده زنان و ای مخدره دوران چرا به فضه دستور نمیدهید تا دستاس نماید؟
جواب فرمود: پدر بزرگوارم امر فرموده که کارهای خانه یک روز بر عهده من و یک روز بر عهده فضه باشد و اینک نوبت من است.
در این سخن بودیم که ناگاه حسین علیه السلام در گهواره به گریه درآمد. پس عرض کردم: ای سیده عالمیان مرا نیز در کارتان شریک نمایید.
حضرت فرمود: تو دستاس کن تا من حسین را آرام نمایم.
سلمان گوید من مشغول دستاس کردن شدم. مدتی بعد بانگ اذان برخاست و من جهت اقامه نماز عازم مسجد شدم. پس از نماز امیرمؤمنان علیه السلام را گفتم ای امیرمؤمنان شما اینجا نشسته اید و فاطمه زهرا دستان مبارکش از دستاس کردن مجروح شده است. پس امیرمؤمنان علیه السلام گریان شد و فورا به خانه رفت. هنوز مدت کوتاهی نگذشته بود که آن حضرت شادمان و خوشحال بازگشتند.
حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: یا علی! گریان رفتی و خندان آمدی؟!
عرض کرد : یا رسول الله! چون وارد خانه شدم، فاطمه را دیدم که از خستگی خوابیده است و دستاس بی آنکه کسی آنرا حرکت دهد می گردد و گهواره حسین بی آنکه کسی آنرا بجنباند در حال جنبش است و ندائی می آمد که برای حسین لالائی می گفت و چنین می خواند: ان فی الجنة نهرا من لبن، لعلی و لزهرا و حسین و حسن، کل من کان محبا لهم، یدخل الجنة من غیر حزن (در بهشت نهری است از شیر، از برای علی و زهرا و حسین و حسن (ع). هر کس دوستدار آنان باشد، بی‏ حساب داخل بهشت می‏شود).
پس حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: یا علی! بشارت باد تو را به بهشت جاویدان و جوی شیر که طعم آن هرگز متغیر نمی شود و بشارت باد دوستان تو را.
آنگاه فرمود: یا علی! آیا دانستی که چه کسی دستاس را می چرخانید و چه کسی گهواره را می جنباند.
عرض کرد: خدا و رسولش بهتر می دانند.
حضرت فرمود: آنکه گهواره را می جنباند، جبرئیل و آنکه دستاس را می چرخانید میکائیل بود.
منبع:
مدینة المعاجز، سید هاشم بحرانی، ج 3، ص 46
مناقب آل‏ ابیطالب، ابن شهرآشوب، ج 4، ص 88
بحارالأنوار، مجلسی، ج 44، ص 194
ان فی الجنة نهراً من لبن
همانا در بهشت رودخانه ای از شیر جاری است
لعلیٍ و حسینٍ وحسن
برای علی، حسین و حسن (علیهم السلام)
کل من کان محباً لهم
هر کس آنها را دوست بدارد
یدخل الجنة من غیر حزن
بدون هیچ غم و اندوهی وارد بهشت می شود
حب أهل البیت فرضٌ عندنا
عشق به اهل بیت بر ما واجب است
وبهذا الحب لا نخشى المحن
و با این عشق، از رنج ها و سختی ها نمی هراسیم
***
قال علی علیه السلام :
من احبنا فلیعمل بعملنا و لیتجلبب الورع
هر که ما را دوست دارد باید مثل ما عمل کند و لباس پرهیزگاری را جامه و پوشش خود قرار دهد.(بحارالانوار. ج1. ص 92)
 من تولانا فلیلبس للمحن اهابا
هر کس ما اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست بدارد باید برای محنت ها پوستی دیگر بپوشد. (غررالحکم. ش 9038)
پی نوشت :
و من خوب میدانم این چنین نیستم ...

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۵/۰۲/۲۲
آبجی خانوم

نظرات  (۲)

نظر بلندتر از پست..
اعیادت مبارک آّبجی خانوم :)
پاسخ:
ممنون آبجی جان
همچنین بر شما :)
آن جا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست...
پاسخ:
...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">