... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

پرسیدم کجا بودی؟
گفت رفته بودم پیش حاج آقا
من گمان کردم کسی از آقایان را دیده و مشغول بازی و صحبت شده
پرسیدم خب حاج آقا چی می‌گفت؟
گفت: «من دیدم حاج آقا یک کلاهی روی سرش دارد، به او گفتم این کلاه را مادرت برایت درست کرده؟ او هم گفت: بله، گفتم کلاهت را می‌دهی به من؟ گفت: این مال خودم است، لازمش دارم. برای تو یکی دیگر میخرم. من هم گفتم پس اگر میخواهی برای من بخری، صورتی اش را بخر...»
آنجا به این حرف‌های نهال خندیدم
وقتی برگشتیم خانه دوستانم تماس گرفتند و گفتند عکس های نهال در اینترنت منتشر شده که دارد با مقام معظم رهبری صحبت می‌کند و ایشان هم می‌خندند.
آنجا تازه فهمیدم که ماجرای کلاه صورتی جزئیات گفتگوی نهال با ایشان است.
عکس آقا را به نهال نشان دادم و گفتم از این حاج آقا کلاه صورتی خواستی؟ که تایید کرد و دوباره همان ماجرا را برایم تعریف کرد.

*

"اگر مجنون ...
... دل شوریده ای داشت

دل لیلی ...
... از او شوریده تـر بـــی"

تصویر: l1l.ir/751
متن: l1l.ir/7d7

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

خاتمی حذف شدنی نیست ...

يكشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۳ ب.ظ
تعجب کردید؟!
واقعا فکر می کردید خاتمی و اصلاحات و به قول ما فتنه و به قول خودشان جنش سبز حذف شدنی هستند! 
بسیار اشتباه می کردید
مگه خیانت سقیفه ، مگه مکر سبز اموی ، مگه شقاومت دستار سیاه عباسی از حافظه شیعه حذف شد که خنجر از رو بسته و شمشیر افراشته این جماعت برای اسلام و انقلاب فراموش مون بشه. 
حالا آقایون تا دلشون میخواد جشن نیمه شعبان برگزار کنند و روضه محرم بگیرند.
هر وقت یادمون رفت جماعتی رو که شمشیر کشیدند به روی حسنین (ع) و به
حضرت امیر (ع) گفتند بگو مالک برگرده و الا تو رو هم میکشیم ، اون هم در حالی که مالک در ده قدمی خیمه معاویه بود، اون وقت یادمون میره این جماعتی رو که گفتند "حتی اگر امام غائب و معصوم هم در راس حکومت قرار بگیرد باید بتوان به او انتقاد کرد و از عملکردش ایراد گرفت و در ملاء عام استیضاحش کرد".
ما که یادمون نرفته و نمیره ولی تنها یک از هزاران جهت تجدید خاطره اونهایی که فراموش کردند دعوای ما با این جماعت سر اصل دین هست و لاغیر.


*******

1-       75/محمد خاتمی، روزنامه سلام، ۳ /۲/ ۷۵ : توسعه به طوری که امروز مورد نظر است، امری غربی است و دارای مفهومی‌است که مردمان آن سامان از این کلمه اراده می‌کنند و اگر مراد از توسعه، همین باشد، چاره ای نیست جز این که خواستاران آن به تمدن جدید متمدن شوند. یعنی توسعه به معنای امروزش میوه و یا شاخ و برگ درخت تمدن جدید است، اگر آن تمدن آمده توسعه هم خواهد آمد و به این معنا سخن کسانی که می‌گویند ابتدا باید خرد غربی را پذیرفت تا توسعه بیاید، سخن بیراهی نیست و این سخن را کامل کنم که علا‌وه بر خرد و بینش غربی باید منش غربی متناسب با این بینش را نیز پذیرفت. ... امروز به جرات می‌توان گفت در زندگی قومی‌ که عزم تعالی و پویایی کرده است هیچ تحول کارساز پدید نخواهد آمد، مگر آن که از متن تمدن غرب بگذرد و شرط دگرگونی اساسی، آشنایی با تمدن غرب و لمس روح آن یعنی تجدد است. کسانی که با این روح آشنا نیستند هرگز به پدید آوردن دگرگونی سودمند در زندگی خود توانا نیستند. باری شرط تحول اساسی گذر از تمدن غربی است و مراد از آشنایی با مبانی  تفکر و تمدن جدید است که در پس مظاهر آن نهفته است و سوگمندانه اقوامی‌نظیر ما هنوز از آن محروم هستیم.

2-           77/ابراهیم یزدی، هفته نامه پیام هاجر، فروردین ۷۷ : جامعه ولایی انحصارگر و مستبد است و ارزشی برای توده­ها قائل نیست.

3-           77/ محمد خاتمی، دانشگاه تهران، اولین سالگرد دوم خرداد: اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی .

4-           77/باقر پرهام، هفته نامه راه نو، ۳/ ۵/ ۷۷ : دوران مدرن دوران حکومت و رهبری عقل است و دین باید به عرصه زندگی خصوصی باز گردد. رهبری ائمه و پیامبر هم به خاطر آن بود که هنوز مردم آن زمان عقل را مرجع استناد خود قرار نداده بودند.

5-           77/احمد نراقی، هفته نامه راه نو، ۱۷/ ۵ /۷۷،ش۱۶، ص۱۲: در قلمرو ایمان نیز تسامح هست؛ به این معنا که ایمان ابراهیمی، ایمان دین گرای شکاک و ایمان ملحد دین گرا، هر سه با تفاوت مراتب بهره ­ای از قدسیت دارند و هر سه دسته مؤمن­ اند.

6-           77/فرامرز شکوری، آبان، ۷ /۶/ ۷۷،ش۴۰: اراده مردم همان اراده خداست و انتخاب مردم هم همان انتخاب خداست، لذا دموکراسی غربی با دین سازگار است.

7-           77/محمد خاتمی، جهان اسلام، ۱۵ /۶/ ۷۷ : جناب آقای مهاجرانی از ارزنده ترین چهره‌های انقلاب و کشور، خدمت گزار آزاده و اندیشمند آیین و مردمند.

8-           77/مقصود فراستخواه، هفته نامه توانا، ۲۲ /۶/ ۷۷،ش۲۸، ص۸ : حقیقت ثابت نداریم؛ حتی در دست انبیاء و معصومین هم حقیقت ثابتی نبوده که بتوانند آنرا برای همه ازمنه و امکنه دیکته کنند.

9-           77/محمد خاتمی، لوموند، ۲۴/ ۹/ ۱۹۹۸ (2مهر77): آمریکا و آمریکایی‌ها برایم فوق العاده جالبند.

10-        77/فرهاد بهبهانی، زن، ۱۰و۹/ ۹/ ۷۷:  حکم سنگسار زناکار هیچ مستند شرعی ندارد.

11-        77/محسن کدیور، روزنامه خرداد، ۱۸ /۹/ ۷۷ : دین حکومت ندارد هیچ روشی را برای نحوه حکومت پیشنهاد نداده است؛ نحوه حکومت را مردم تعیین می­ کنند، چون اصل حکومت یک امر عقلانی است، نه دینی.

12-        77/احمد الستی، روزنامه ایران، ۱۹/ ۹/ ۷۷، ص۱۲: موسی به دین خود عیسی به دین خود؛ فرهنگ یک ملت نظیر یک لحاف چهل تکه است که از نقوش متفاوت تشکیل شده و به جای تعارض با هم کنار آمده و به تفاهم رسیده­اند.

13-        77/روزنامه خرداد، ۸/ ۱۰/ ۷۷ :  قرآن، تعیین حاکم و تأسیس حکومت را به مردم سپرده است و هر جا سخن از قدرت سیاسی به میان آورده آن را به جمع و جامعه اسناد می­دهد و حتی اجرای قدرت و اعمال آن را نیز وظیفه مردم می­داند.

14-        77/احمد نراقی، هفته نامه آبان، ۱۱/ ۱۰/ ۷۷، ش۵۹، ص۴: وحی برای نسلهای بعد از زمان خود، قابل فهم نیست، چون کدهای مشترک زبانی به مرور زمان از بین می­رود به علاوه ذات وحی زبانی، ناقص است، چونت بالاجبار یک امر آسمانی باید در قالب الفاظ زمینی قرار گیرد و این خود محدودیت آفرین است.

15-        77/هفته نامه آبان، ۱۹/ ۱۰/ ۷۷ : حضرت علی(ع) مشروعیت خود را به رأی و انتخاب مردم می­داند و در قبال معاویه به مشروعیت مدنی خود استناد و مباهات می­نمود.

16-        77/داریوش شایگان، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷: ایدئولوژی کردن دین مساوی انتحار معنوی دین است، حوزه دین از سایر حوزه­ها جداست و نباید همتای دیگر قالبهای زندگی بشری قرار گیرد.

17-        77/محسن کدیور، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷: معصومین(ع) فقط در کلیات و اصول اسوه ­اند، نه در فروع و جزئیات.

18-        77/محسن کدیور، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷ : ائمه (ع) از دو ویژگی علم غیب و عصمت، برخوردار بودند، اما فقیه هیچ کدام از این دو را ندارد، لذا وجوب تبعیت ندارد و جامعه هم راهی جز رجوع به عقل جمعی ندارد. هیچ الگویی در زمان غیبت برای اداره جامعه در دست نداریم.

19-        77/مهرانگیز کار ، کیان ، ش ۴۵ ، بهمن ۷۷ : احکام کیفری اسلام کارآیی ندارد و موجب رواج خشونت می گردد.

20-        77/عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷  : ولایت ، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد او خاتمه نبوت و خاتم ولایت بود ، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است.

21-        77/محمد مجتهد شبستری، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷:  در مسائل حکومت و سیاست فعل و قول معصوم حجت نیست. زیرا این قبیل احکام تاریخی و زمانی­اند. آنچه در صدر اسلام بوده باید با قوانین امروز حقوق بشر سنجیده شود. ممکن نیست پایه­های اصلی زندگی سیاسی و اجتماعی انسان بر استنباط از متون دینی مبتنی شود.

22-        77/عبدالکریم سروش ، ماهنامه کیان ، شماره ۴۶ : زیر سوال بردن حکم تاریخی امام درباره ارتداد سلمان رشدی

23-        78/هنری پرکت ، مسئول سابق امور ایران در وزارت خارجه آمریکا ، ماهنامه صبح ، ش ۹۱ ، فروردین ۷۸  : اگر موجی که در مطبوعات اصلاح طلب ایران با تز امکان ارتباط با آمریکا شروع شده و حالا به تردید در اساسی ترین وجوه انقلاب اسلامی مشغول است . بتواند از حریم روحانیت عبور کند و از آن طریق ولایت فقیه را بر کشتی تردید سوار کند . بار سنگینی از دوش آمریکا بر داشته خواهد شد .

24-        77/جعفر آبادی، هفته نامه آبان، ۲۴/ ۱۱/ ۷۷ :  ولایت آسمانی دلیل شرعی ندارد و در صورت وجود دلیل هم امکان وقوعی ندارد، چون تشخیص مصداق آن ممکن نیست علم غیب هم نداریم، در نتیجه چاره­ای جز مراجعه به آرای عمومی نیست.

25-        78/محمد سعید حنایی کاشانی، ماهنامه کیان، فروردین ۷۸:  تراژدی حسین بن علی(ع) مشابه تراژدی­های آنتیگونه، تامس مور و جان پروکتور است.

26-        78/سعید حجاریان، روزنامه ایران، ۳۱ /۱/ ۷۸،ص۱۰: تفکر فقهی نمی­تواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند، فوقش فقه می­تواند امر به معروف و نهی از منکر را واجب کند، ولی این مسأله گنجایش مبارزه مسلحانه را ندارد؛ عرفان است که فرهنگ عاشورایی می­سازد.

27-        78/محمد تقی فاضل میبدی، روزنامه نشاط، اردیبهشت ۷8: جهاد در جایی معنا دارد که مجاهد مطمئن باشد، پیروز می­شود وگرنه چنین جهادی بی­معناست، بر این مبنا حسین (ع) برای پیروزی و تشکیل حکومت دست به جهاد زد.

28-        78/اکبر گنجی ، روزنامه صبح امروز، ۱۸ /۲/ ۷۸ : تأکید بر جنبه عاطفی عاشورا کافی است و انقلاب حسین دیگر در معرض فراموشی نیست، از این پس باید جنبه عقلائی آن پرداخت.

29-        78/اکبر گنجی، روزنامه صبح امروز،۲۳ /۲/ ۷۸ : (خشونت نامیدن  قیام امام حسین ع و زیر سوال بردن مشروعیت این قیام) پیامبر در بدر و حنین و شمشیر زد اما آیا جنگهای جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟… خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه ­هایی جز خشونت به بار نمی­آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می­داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید.

30-        78/اکبر گنجی، روزنامه صبح امروز، ۲۶ /۲ /۷۸، ص۲: آدم زمینی نباید در پای ایدئولوژی­ های ناکجا آبادی قربانی شود؛ ارزش او از ایدئولوژی بالاتر است. ما انسان کامل در بین غیر معصومان نداریم و لذاست که قدرت مطلق، فساد مطلق را به بار می­آورد و جهنمی را روشن می­کند که همگی در آن خواهند سوخت. پس بهترین راه نجات توزیع قدرت است.

31-        78/عبدالکریم سروش، روزنامه نشاط، خرداد ۷۸ : حکومت دینی جلوی رشد علمی را می‌گیرد. درنظام لاییک ترکیه، روحیه علم جویی و حقیقت طلبی بهتر رشد کرده است، زیرا آن‌جا ارزش‌های دینی را با علم مخلوط نکرده است.

32-        78/عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، ۹/ ۳/ ۷۸:  حقیقت دین همان تجربه فردی دینی است که در مورد پیامبران «تلقی وحی» نام گرفته و دین هیچ ارتباطی به امور اجتماعی و سیاسی و حکومتی ندارد، هر کسی همان قدر دیندار است که به این تجربه فردی رسیده باشد.

33-        78/عبدالکریم سروش، هفته نامه آبان، ۲۹ /۳/ ۷۸،ش۸۰، ص۶۳: تفکر دینی با استخدام طبیعت منافات دارد یا حداقل خنثی است .

34-        78/سعید حجاریان ، روزنامه صبح امروز،  خرداد ۷۸ : صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است

35-        78/عطاءالله مهاجرانی، نشاط، ۱ /۶ /۷۸:  رقص را نباید همواره ناپسند دانست.

36-        78/حسین باقر زاده ، نشاط ، ۲ / ۶ / ۷۸: خشونت در هر شکل آن باید از ایران محو شود و اعدام برجسته ترین نوع خشونت قانونی است .

37-        78/بهاءالدین خرمشاهی، صبح امروز، ۲ /۶/ ۷۸، ص۷:  کافر و بی دین هم خودی است. قرآن هم فرمود «لکم دینکم و لی دین» بنی آدم اعضای یکدیگرند.

38-        78/عبدالکریم سروش، کیان، ش۵۲: در تاریخ جدید خدائی که مؤمنان کشف می­کنند ممکن است با خدائی که گذشتگان کشف و تجربه می­کردند متفاوت باشد.

39-        78/عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، ۱۶ /۶/ ۷۸ : هیچ دینی عقلا نمی­تواند مردم را از انتخاب دین دیگر منع کند، چون خود آن دین زاییده انتخاب بوده همچنانکه هیچ نماینده­ای نمی­تواند به مردم بگوید:  بعد از انتخاب من حق انتخاب کس دیگر را ندارید. ... در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است؛ متأسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند و متوجه این نکات نیستند.

40-        78/محمد خاتمی ، آریا، ۲۸ / ۶ / ۷۸ : شما برای این که بتوانید پیشرفت بکنید، راهی جز راه غرب ندارین و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی.

41-        78/عبدالکریم سروش، هفته نامه مبین، ۳/ ۷/ ۷۸:  حق اطاعت شدن، زاییده و مشروط به پذیرش مطیع است و الا برای کسی حق طاعتی نیست .

42-        78/عباسی سلیمانی، روزنامه خرداد، ۷/ ۷/ ۷۸، ص۶:  هر گونه خشونت (قانونی و غیر قانونی) از ساحت مقدس پیامبر به دور است.

43-        78/فرهاد بهبهانی، آبان، ش ۵۹، ۱۰/ ۷/ ۷۸ :  حکم «سابّ النبی و الائمه» قتل نیست بلکه باید آن را تحمل کرده مقابل به مثل نکرد.

44-        78/مرضیه آذرافزا، هفته نامه پیام هاجر، ۱۳/ ۷/ ۷۸، ش۲۸۶، ص۸:  اینکه پیامبر را ابوالقاسم لقب داده­ اند نه ابو فاطمه حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مردسالاری است.

45-        78/احمد قابل، روزنامه صبح امروز، ۲۴ /۷/ ۷۸،ص۶:  پذیرش دین حق است نه تکلیف؛ در نتیجه هر کس حق تبدیل دین خود را هم خواهد داشت.

46-        78/رامین جهانبگلو ، روزنامه عصر آزادگان، ۳/ ۸/ ۷۸ : روحانی هم می تواند روشنفکر باشد، اما بایستی دید که بینش خداشناختی و اندیشه روشنفکری او تا چه حد مانع یکدیگر می شوند و با هم اصطکاک پیدا می کنند. مشکل اصلی آن است که یک روشنفکر مدام در پی جستجوی حقیقت است. این در حالی است که روشنفکر، حقیقت مطلقی را برای همیشه نمی پذیرد. بلکه درست در مقابل آن بینش قرار می گیرد. از این جهت بهتر است یک روحانی روشنفکر بخشی از اعتقادهای خود را برای برجسته کردن بخش ها دیگر کنار بگذارد.

47-        78/محمد مجتهد شبستری ماهنامه زنان، آبان ۷۸ :  آنچه پیامبر از طریق کتاب و سنت پیاده نمود و احکامی که بیان کرد، اقدامات ممکنه و مقدور آن زمان بود، ما هم مطابق زمان خود، باید اقدام کنیم.

48-        78/عزت الله سحابی، روزنامه خرداد، ۶/ ۸/ ۷۸ :  به گفته امام علی(ع) هر شیوه حکومتی که مردم بر آن تفاهم کنند، همان مورد رضای خداوند است و تفاهم دینی و غیر دینی معنا ندارد.

49-        78/سعید حجاریان ، روزنامه صبح امروز ، ۱۲ / ۸ / ۷۸  ، ص ۸ : (ضرورت آزادی جنسی، مثل هم جنس بازی) دامنه تساهل، امور جنسی و هم جنس بازی را نیز فرا می‌گیرد، این امور مردود است ولی نباید ممنوع باشد. همجنس بازی در کشور ما باید آزاد باشد .از جهت حقوقی نباید ممنوع باشد. گرچه از نظر اخلاقی زشت است .

50-        78/عمادالدین باقی، روزنامه خرداد، ۱۹ /۸ /۷۸،ص۶:  آیات قرآن صریحاً اصل «عیسی به دین خود، موسی به دین خود» را تأیید می­کند و هرگز اهل کتاب یا حتی کافران و مشرکان را طرد نمی­کند.

51-        78/روزنامه خرداد، ۲۰/ ۸/ ۷۸، ص۶:  پیامبر(ص) از اهل کتاب توقع نداشت و نمی­خواست که اسلام بیاورند؛ «قل یا اهل الکتاب لستم علی شیءٍ حتی تقیموا التوراه و الانجیل» (مائده/۶۸) از آنها اقامه کتاب آسمانی خودشان را می­طلبید.

52-        78/روزنامه خرداد، ۲۲ /۸/ ۷۸، ص۶:  قرآن بالصراحه یهود را به تورات ارجاع می­دهد و از مراجعه آنها به پیامبر انتقاد می­کند و تورات را هدایت و نور معرفی می­نماید، عیسی و انجیل را تأیید می­کند و انتظار پیامبر هم از یهود و مسیح عمل به تورات و انجیل بوده است نه قرآن.

53-        78/غلامرضا سالار بهزادی ، روزنامه صبح امروز ، ۲۳ / ۸ / ۷۸: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است .

54-        78/سالار بهزادی، روزنامه صبح، امروز ۲۳ /۸/ ۷۸ : سیره حضرت علی(ع) و سایر فرق مذهبی صدر اسلام، دموکراسی در انتخاب رهبری و عدم تعیین رهبر برای مردم بوده است.

55-        78/روزنامه خرداد، ۳۰ /۸/ ۷۸، ص۶:  قرآن عقیده انحصاری بودن یک آئین خاص را مورد نقد قرار می­دهد و بر امکان رستگاری پیروان ادیان مختلف تأکید می­کند. معیار رستگاری از نظر قرآن عام و برون آیینی است و آن ملاک­های معنوی و اخلاقی­اند که می­تواند به صورت جهانی و در همه ادیان یافت شود.

56-        78/مهرزاد بروجردی، ترجمه علی صدیق زاده، ماهنامه کیان، مهر و آذر ۷۸، ش۴۹، ص۴۰ به بعد: اسلام نیز چون مسیحیت در نهاد خود قابلیت عرفی شدن و سکولاریزه شدن را دارد و چنین امری در حال وقوع است.

57-        78/عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان، مهر و آذر ۷۸ :  کار اساسی پیامبر آن بود که اعراب را دچار بحران هویت نمود و آنها را هویت نو بخشید، امروز نیز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است.

58-        78/روزنامه خرداد، ۲ /۹/ ۷۸،ص۶:  اصل آزادی در انتخابات دین یا بی دینی از اصول مسلم حقوق انسانی است و قرآن نیز این اصل را به عنوان یک حق انسانی به رسمیت شناخته و می­فرماید:«لا اکراه فی الدین».

59-        78/عطاءالله مهاجرانی، روزنامه آریا، ۱۸ /۹/ ۷۸،ص۲:  وقتی پیامبر اولوالعزمی چون ابراهیم در مورد معاد این چنین شک می­کند که به خدا می­گوید: «به من نشان بده» چطور جوانان ما مجاز نباشند، در مورد همه مسائل سؤال کنند؟

60-        78/محمد خاتمی، صبح امروز،۲۱ /۹ /۷۸ : معتقدم که دین برای آن که بماند نباید آن را محصور در یک برداشت خاصی کرد. طبع بشر چنین است که اگر دین یا هر نهاد دیگری را وافی به مقصود نیافت یا آن را کنار گذارد و یا برداشت تازه از آن خواهد داشت و این امری است که در تاریخ رخ داده و باز هم رخ خواهد داد.

61-        78/حبیب الله پیمان، هفته نامه پیام هاجر، ۲۳/ ۹ /۷۸، ص۶:  فرآن قابل نقد عقلی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده است.

62-        78/عبدالکریم سروش، ماهنامه زنان، دی ماه ۷۸، ش۵۹ :  ارزش­های دینی دائما در تغییرند، اگر روزی فاطمه (س) می­گفت، بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند، امروز کسی نمی­تواند این را بپذیرد. اگر آن روز سعادت دختر این بود که در خانه پدر حیض نبیند، ولی امروز این امر خلاف سعادت است و شوهر دادن دختر نه ساله خلاف ارزش است، اینها همه داد می­زند که این کلمات مقطعی و مخصوص جامعه­ای خاص بوده است ... به نظر من گفتار فاطمه که بهترین زنان کسانی­اند که «لایرین احداً و لایراهنّ» (و) رفتار او (فاطمه) در پنهان شدن از مقابل فرد نابینا نمی­تواند الگوی رفتاری زنان ما باشد.

63-        78/عزت الله سحابی،روزنامه فتح، ۵/ ۱۰ /۷۸ :  طیف ملی- مذهبی برای افراد مقام مقدس قائل نیست، تنها خداوند مقدس است، حتی پیامبر(ص) و امام علی(ع) هم خود را از انتقاد و نقد مصون نمی­دانستند.

64-        78/دو هفته نامه ایران فردا، ۸ /۱۰/ ۷۸ :  علی(ع) حکومت و ولایت را یک امر مردمی و امانتی از سوی مردم حکومت شونده تلقی می­کند، نه از طرف خدا؛ در ختم جنگ صفین و آتش بس هم، تسلیم رأی عمومی شد.

65-        78/عزت الله سحابی، روزنامه عصر آزادگان، ۱۶/ ۱۰/ ۷۸ :  آدم­ها و حتی معصومین(ع) خود به خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند.

66-        78/ محمد مهدی فولادوند، روزنامه صبح امروز، ۱۹/ ۱۰/ ۷۸ :  عمر نوح پیامبر ۶۰ الی۷۰ سال بوده و ۹۵۰ سال، عمر خاندان نوح بوده است، نه شخص نوح، واقعاً بعید است یک شخص نهصد و پنجاه سال عمر کند. ( توضیح : قرآن در سوره عنکبوت آیه ۱۴ آورده است : ( همانا نوح را ( به رسالت ) به سوی قومش فرستادیم و او هزار سال پنجاه سال کم ( نهصد و پنجاه سال ) میان قوم درنگ کرد و چون همه ستمگر و ظالم بودند همه را طوفان هالک فرا گرفت .)

67-        78/رجبعلی مزروعی، حریم، ۲۳ /۱۱/ ۷۸: حضرت علی مشروعیت خود را از مردم گرفته، همانطور که معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است.

68-        78/هاشم آقاجری، منزل عبدالله نوری، ،۲۹ / ۱۱/ ۷۸ : در حکومت ما از هیچ فقیهی حکمی پیرامون مسایل اخلاقی و کرامت انسانی ندیدیم و تمامی موارد در جهت خرد کردن انسانیت و سلطه‌پذیری بوده است.( آغاجری در این سخنان که با عنوان «اخلاق سلطه و اخلاقی رهایی» ایراد می‌شد، تقلید را به برده‌داری تشبیه کرد وافزود): همچنین هیچ کس برده‌داری را حرام نکرده است در صورتی که برده‌داری و برده‌پذیری در تضاد با اخلاق است.نمی‌توان هم وظیفه‌گرا بود و هم به هر قیمتی که شده نظام را حفظ کرد زیرا ممکن است ما در حفظ نظام، متوسل به زور و استبداد و سلطه شویم و این در تضاد آشکار با اخلاق است.(در این جلسه انصاری راد، ابراهیمی ، جماعتی، ابراهیم یزدی، عطریانفر ، سعید لیلاز، اعظم طالقانی ، مرتضی مبلغ ، صفری و چند تن از اعضای نهضت آزادی حضور داشتند.)

69-        78/همشهری، ۱۷/ ۱۲/ ۷۸:  نوحه خوانی­ هایی که متأسفانه الان در جامعه ما به شدت رواج دارد این باید تعدیل بشود و به جای خودش بنشیند. تشویق هایی که در این زمینه می­شود، تشویق هایی که از ناحیه برخی روحانیون می­شود، باید به جای خودش بنشیند.

70-        79/عطاءالله مهاجرانی، آریا، ۱۶ / ۱ / ۷۹ : نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است .

71-        79/هفته نامه پیام هاجر، ۱۶/ ۱/ ۷۹،ش۳۱۰،ص۶:  یکی از معضلات ما شیعیان، نداشتن منابع موثق روایی است، لذا هر کسی در هر موقعیتی با ذکر روایات و احادیثی که به معصومین نسبت داده می­شود، جوانان پاکدل و شیفته مذهب را فریب داده و مرکز اقتدار مافیایی خود را حفظ می­کند.

72-        79/تقی رحمانی، روزنامه فتح، ۱۷ /۱/ ۷۹،ص۳:  اگر امامان برای خود مشروعیت حکومت قائل بودند، چرا همواره از مردم برای حکومت کردن خود مشروعیت می­طلبیدند؛ همچون بیعت امام علی(ع) و صلح امام حسن(ع) و دعوت اهل کوفه از امام حسین(ع) و قبول ولایتعهدی امام رضا(ع) با اصرار مأمون عباسی.

73-        79/تقی رحمانی، روزنامه فتح، ۱۷/ ۱/ ۷۹ :  چرا باید جریان سقیفه را تبدیل به یک کینه تاریخی کنیم؟ سؤال اینست که اگر طراحان سقیفه گناهکارند، پس تمام فرق اسلامی به جز شیعیان گناهکار و فریب خورده ­اند و اگر این طور است، چرا آیت الله بروجردی پذیرفتند که شیعه نیز در کنار چهار مذهب دیگر اهل تسنن قرار گیرد. این تعصب غیر معقول است که طراحان سقیفه را الی الابد گناهکار بدانیم.

74-        79/محمد بسته نگار، هفته نامه پیام هاجر، ۲۳ /۱/ ۷۹ :  با اینکه پیامبر مقام عصمت دارد، مع ذلک در قرآن اطاعت از پیامبر در معروف و نیک واجب است نه اطاعت مطلق (ولایعصینک فی معروف ). مسائل اجتماعی باید با شور و مشورت و بدون استبداد رأی انجام گیرد. از گفتار امام علی هم برمی­آید که نظر مردم و قبول آنها در صحت ولایت مؤثر است.

75-        79/فاطمه گوارایی هفته نامه پیام هاجر، ۲۳/ ۱/ ۷۹ ش۳۱۱، ص۲:  داستان تکاپوی آدم که جرأت کرد میوه ممنوعه را برگیرد و زیستن زبونانه را نفی کند، دوباره و دوباره (با آمدن عاشورا) به تصویر کشیده شده است.

76-        79/جواد مقامی، آفتاب امروز، ۲۴ /۱ /۷۹:  سالهای فراوان و بلکه قرنها این بزرگداشت (قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر، حزن و اشک آوری نداشته.

77-        79/اکبر گنجی در مصاحبه روزنامه تاگس اشپیگل آلمان ،کیهان ۲۴ /۱/ ۷۹:  دین یک قسمت از فرهنگ است، حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. در یک جامعه مدرن جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید این جدایی بالاخره پیش خواهد آمد. ایران در حال حاضر از فاز قبل از مدرن به فاز مدرن پیش می‌رود.

78-        روزنامه فتح، ۲۵ /۱/ ۷۹: روزنامه فتح از قول امام حسین(ع): تنها اصلاح دین! پیامبر(ص) را خواستم.

79-        79/محمد مجتهد شبستری، هفته نامه آبان، ۲۸ /۱/ ۷۹ :  از آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول » هیچ حق حاکمیتی برای پیامبر و غیره فهمیده نمی­شود، بلکه این آیات می­خواهد بگوید، حالا که ایمان آورده­اید و پیامبر را حاکم خود قرار داده­اید، در این چارچوب از حاکم خود پیروی کنید، چنانچه عقلا هر قومی باید از حاکم خود پیروی کنند و الا امر حکومت دچار اخلال می­شود.

80-        79/محمد مجتهد شبستری، هفته نامه آبان، ۲۸ /۱/ ۷۹ :  نظریه حکومت اختصاصی تفویض شده از طرف خداوند به انبیاء دلیل قابل دفاع ندارد، نمی­شود خدا انسان را آزاد آفریده و حاکم بر سرنوشت خود کرده باشد و از سوی دیگر به عده­ای حق حاکمیت بر این انسانها را بدهد، این دو مسأله با هم ناهماهنگ­اند، انسان مختار است.

81-        79/نشاط، ۳۰ /۱/ ۷۹:  شیعیان برای استفاده خود به آن (عاشور) تأکیدفراوان ورزیدند و کوشیدند تا نور فروغ این حادثه خاموش نشود در روزگار حاضر هیچ یک از این عوامل عاطفی دیگر به کار ما نمی­آید.

82-        79/محمد مجتهد شبستری، ماهنامه چشم انداز ایران، فروردین و اردیبهشت ۷۹، ش۴، ص۶۸:  وحی امری تجربی است، نه امری گزاره­ای. وحی یافتنی است، پیامبر هم وحی را تجربه کرد و یافت، قرآن هم می­گوید تو وحی را تلقی کردی و از مخاطبان خود نیز خواسته که وحی را تلقی کنند. اگر دیگران وحی را صرف گزاره­های قرآنی بدانند، وحی بودن قرآن بر آنها معلوم نشده است.

83-        79/عماد الدین باقی ، جمهوری اسلامی ، ۱۳ / ۲ / ۷۹ :معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست.

84-        79/بهزاد نبوی، جمهوری اسلامی، ۱۳ /۲/ ۷۹:  خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم­الله شروع کرده باشم.

85-        79/علیرضا علوی تبار، یالثارات، ۴ /۳/ ۷۹:    جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می­خواهد مدرن و صنعتی شود. اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه می­توانیم به این وضعیت چیره شویم.

86-        79/مدیر آموزش و پرورش استان مازندران، کیهان اخبار ویژه، ۱۰ /۳/ ۷۹:  ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) نیست.

87-        79/حمیدرضا جلائی پور، کیهان، ۲۶ /۳ /۷۹:  شهادت طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد و این تفکر از پای منابر شکل نگرفته است.

88-        79/محمد کاظم محمدی اصفهانی، روزنامه ایران، ۲۴ /۴/ ۷۹:  مردم حق دارند همه مسؤولین را به سؤال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسؤل، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می­توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید.

89-        79/هاشم آغاجری ، بن‌بار گزارشگر روزنامه واشنگتن پست ۱۴/ ۵/ ۷۹: وقت آن رسیده نهاد مذهبی از نهاد حکومتی جدا شود. (گزارشگر آمریکایی سخنان ایشان را به عنوان صریح‌ترین لحن در ابراز اینگونه عقاید بر درخواست رفرم می‌داند.

90-        79/محمد رضا خاتمی ، جمهوری اسلامی ، ۸ / ۶ / ۷۹: مبنای مشروعیت هر کاری رای مردم است و قرائتی از اسلام در جمهوری اسلامی پذیرفته شده که همه چیز را بر اساس رای مردم می داند .

91-        79/بهروز افخمی،کیهان، ۲/ ۸/ ۷۹:  هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای زنده و البته آمیخته به ابتذال نیاز دارد و در یک فضای پاکیزه شده و تحت سانسور از دل و دماغ می­افتد.

92-        79/محمد خاتمی، ایران، ۲۶ /۹/ ۷۹ :برادرمان جناب آقای مهاجرانی از زمره مردان دیندار، اندیشه ورز و انسان دوست هستند که قطعا در هر کجا که باشند منشا خیر و برکت خواهند بود.

93-        79/کدیور ، دانشکده فنی دانشگاه تهران، سلسله مباحث پژوهش های قرآنی، 79 : ... یک زمانی مردم می گفتند چون عیسی ( ع ) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهند پذیرفت . امروز خدا در جامعه هیچ کاره است همه کاره مردمند.

94-        79/محمد خاتمی ،کیهان ،۲۳ /۱۱/ ۷۹ : شعار جاویدان انقلاب اسلامی همان خواست تاریخی ملت یعنی استقلال، آزادی و پیشرفت است.

95-        79/محمد خاتمی، آفتاب یزد، ۲۵ /۱۱ /۷۹ : و امام به عنوان مرجع دینی خواستار تحقق سه خواست تاریخی ملت ایران یعنی استقلال،‌ آزادی و پیشرفت شد.

96-        80/احمد شیرزاد، همبستگی، ص ۲،  ۵ مهرماه ۱۳۸۰ : چشم بر هم بزنیم ۴ سال تمام شده و باید شال و کلاه کنیم و برای کسب رای دوره بعد به این روستا و آن شهر سر بزنیم و قول‌ها‌ی نشدنی و شعارهای جدید بدهیم .

97-        80/ماهنامه گزارش ، ش ۱۲۹ ، آذر ماه ۸۰ ، ص ۷ :  تا برخی از بزرگان یزدی از جمله استاندار سابق ، آقای مفید ، آقای دعایی و به هم برسند و خطوط هواپیمایی و قطار و یکسری امکانات اقتصادی را انشاالله بدون رانت یا خرید و فروش واگن یا معافیت ها و در اختیار بگیرند و یک شرکت نیمه خصوصی ایجاد و به نفع مردم یزد و سهام داران یزدی سود آوری کنند .

98-        81/سخنرانی آغاجری، ساختمان مرکزی دفتر تحکیم، ۲۵ /۱/ ۸۱ : امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت.  با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود منطقی که می‌گوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. و فلسفه سیاسی اموی یزیدی بر همین استوار است.

99-        81/سخنرانی آغاجری، ساختمان مرکزی دفتر تحکیم، ۲۵ /۱ /۸۱ : ... اینکه مارکس می‌گوید دین افیون توده‌هاست، تنها بخشی از حقیقت است. من می‌گویم در حکومت‌های دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست که افیون حکومت‌ها نیز هست. رابطه انسان و دین و یا به عبارت بهتر انسان و خدا یکی از رابطه‌های تعارض آمیزی بوده است که در تاریخ بشر خود را به شکل‌های مختلف نشان داده است. در اکثر دوره‌های تاریخ بشر آنگاه که خدا اثبات می‌شده است. انسان نفی می‌گردیده است تکیه بر آزادی اندیشه، اصالت دادن به این امر است که ارزش هر انسانی نه به تقلید، نه به طاعت و نه به تن دادن به یک آمریت فکری و دینی محض است بلکه به‌طور اساسی و ریشه‌ای ارزش هر انسانی به تفکر ذاتی و مستقل است. متاسفانه در بسیاری از جوامع اسلامی، حربه‌های گوناگون حتی دینداران را نیز به دلیل تفاوت قرائت دینی به محکمه می‌برند و محکوم می‌کنند.

100-     81/سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرانی کوثر ۱۰/ ۲/ ۸۱: نویسندگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است ...(امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه می‌کند)سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می‌نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومه‌ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟

101-     83/محمد خاتمی، دانشگاه تهران، ۱۶ آذر ۸۳: از درون اردوگاه اصلاحات صدای دشمن به گوش می رسد.

102-    84/ محمد رضا خاتمی، روزنامه اقبال ، مدیر مسئول معین،  31 / 1 / 84 : یکی از بزرگ ترین دستاوردهای این دوران هشت سال آن است که حکومت از جایگاه آسمانی و ملکوتی اش به زمین نشست. حتی اگر امام غائب و معصوم هم در راس حکومت قرار بگیرد باید بتوان به او انتقاد کرد و از عملکردش ایراد گرفت و در ملاء عام استیضاحش کرد.

103-     86/معین فر ، اجلاس دفتر تحکیم وحدت در آبان ماه ۸۶: (در خصوص سرنوشت انقلاب) ما چاه کندیم به آب برسیم به فاضلاب رسیدیم.

104-     87/محمد خاتمی کیهان، ۱۲ /۶/ ۸۷، ص۲، یادداشت روز (در دیدار با زنان حزب مشارکت در بررسی جایگاه زن در قرآن) : این سخن عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری که وحی الهام بر پیامبر بوده و ماهیت قرآن بر ما آشکار نیست و نمی‌توان به آن استناد کرد درست است… در حال حاضر مطالب قرآن با برخی دریافت‌های بشری سازگار نیست؛ چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله‌ای است و اگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی و جاودانه است، باید بگوییم که زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله‌ای است. در زمان حاضر بنابر ادله‌ای که ذکر کرده، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست.

105-     87/عطریان فر، ویژه نامه اعتماد ملی،۱۲ /۱۱/ ۸۷، ص۱۶ : آقای خاتمی برای دور آینده می‌خواهد از مدل ترکیه بهره گیرد.

106-     بهزاد نبوی ، نایب رییس مجلس ششم :  تمام کسانی که با حمله امریکابه هر نقطه جهان مخالفند ، در صورت رخداد آن از هر کاری عاجزند . در اقع هیچ عقل سلیمی حکم نمی کند که در یک کشور جهان سومی حتی اگر همه ملت پشتیبان حکومتش باشد و آن ملت مسلح هم باشد ، با آمریکا بجنگد . این سخنان که می گویم ، شاید جبهه بگیرند که فلانی از امریکا می ترسد ، بله از امریکای تا بن دندان مسلح می ترسم . کیست که از امریکای تا بن دندان مسلح در عراق که خودش را چنین نشان داد ، نترسد ؟

107-      رامین جهانبگلو کتاب نیمه پنهان جلد۳۰ :  دموکراسی یعنی ابطال پذیری دائم هر چیز. اگر دموکراسی با حقیقت همراه شود، خود را نقض می کند.  ... مذهب و دین می تواند مدرن شود، همچنان که کاتولیک ها مدرن شدند.آنها، پاپ را آکواریوم از این طرف می برند و این یعنی مدرن شدن کاتولیک ها.

108-     ابوالفضل موسویان، پیام هامون، ش۲۶، ص۶:  حکم حرمت چاپ و فروش کتب ضاله در زمان حال بی­معناست.

109-     مسعود روغنی زنجانی ، تئورسین اقتصادی دوران آقای هاشمی ، شماره ۵  ص ۱۵۲ :  ما با دیدن هاشمی ( عالی نسب ) به یاد انگلیس می افتادیم . انگلیس هم یک سرمایه دار بود اما به کارل مارکس کمک می کرد .

110-     عبدالکریم سروش : این اسلام نه احکام سیاسی،‌ نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی‌اش قابل استناد نسیت و رسماً باید بگذاریم.

111-     عبدالکریم سروش : فرهنگ شهادت،خشونت آفرین است ؛ اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان میشود.

112-     مجید محمدی ، روزنامه خرداد ،مدیر مسئول عبداله نوری :مقاله انکار محرمات و واجبات شرعی

113-     ایران فردا : انزوا و عقب ماندگی ثمره دو دهه انقلاب است.

114-     علی حصوری ، روزنامه جامعه سالم : پس از گذشت  بیست سال،عدم کارایی حکومت دینی بر همگان روشن شده است.

115-     نشریه جامعه سالم شماره ۳۵ : دیگر انقلابی نیست تا ضد انقلابی باقی مانده باشد.

116-     نشریه جامعه سالم شماره ۳۸ : در زمان شاه ما قوانین مترقی تر از الان داشتیم .

117-     صفحه ۴۰۹ کتاب مبانی نظری توسعه چهارم که توسط دولت خاتمی نگارش شده بود : تمایز ۲ نهاد دینی و سیاسی باید از هم بازشناخته شود.

118-     محمد خاتمی مجلس پنجم : سروش ملا صدرای زمان است.  آیندگان به عظمت وی پی خواهند برد.

119-     بخشی از نامه معروف به جام زهر خطاب به رهبری از سوی نمایندگان مجلس ششم - حیات نو، به نقل از کتاب وسوسه شیطانی : شاید در صفحات تاریخ پرفراز و نشیب معاصر ایران هیچ زمانی را به حساسیت امروز نتوان یافت، تنها با تسامح  می‌توان وضعیت ایران را در زمان اشغال در جنگ جهانی دوم و یا پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با وضع کنونی قابل مقایسه دانست که در اولی با قطع هرگونه امید در داخل،‌ عامل خارجی سرنوشت کشور را رقم زد و در برههِ دوم، دور اندیشی و اراده و تدبیر حضرت امام خمینی و اتکای به مردم کشور را نجات داد؛ اما شاید دوره کنونی از این لحاظ بی مانند باشد که شکاف‌های سیاسی و اجتماعی با تهدید خارجی و برنامه آشکار دولت ایالا‌ت متحده آمریکا به عنوان قدرتی که در برابر خود مانعی نمی‌بیند، برای تغییر نقشه ژئوپولتیک منطقه هم‌زمان شده و نظام ناچار به کنش و واکنش در برابر این برنامه است اگر جام زهری باید نوشید، قبل از آن‌که کیان نظام و مهم‌تر از آن استقلا‌ل و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی‌تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبه‌رو شد. این اقدام؛ نشانهِ تدبیر، دوراندیشی، مصلحت‌جویی و خیرخواهی و توفیق الهی است.


120-     محمد رضا خاتمی  در مشهد در تبلیغات دوره هشتم انتخابات : هرکس پیام دوم خرداد را درک نکرده است، باید کنار برود . هرکس که با اصلاحات نیست، نابود شود.

نظرات  (۷)

۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۱۸ ســـــر باز
سه نقطه های پست ضمن عرض ارادت...معلوم شد :)

+ ان الباطل کان زهوقا...
خدا گفته باطل رفتنی است، 
بگویید حق چگونه بیاید؟
پاسخ:
اونجا 2 تا سه نقطه بود
اینجا ماشاالله یک لشکر سه نقطه ست


+ رفتنی ست اما فراموش شدنی نیست
که اگه فراموش شدنی بود خودش نمی گفت " به یاد آور ..." ، " در زمین سیر کن ..."

بت های درونمان را بشکنیم حق می آید
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۵۹ ســـــر باز
🌿باطل رفتنی است(قسمت اول)
استاد علی صفایی حائری

بارها گفته ‏ام: باطل خود از بین مى‏رود؛ زیرا آنچه از مسیر بیرون آمد و ارابه‏ اى که از جاده خارج شد، خودش، خودش را نابود مى‏کند. باطل رفتنى است، زاهق است، 👈ولى رفتن #باطل با آمدن #حق و بر جا ماندن آن برابر نیست.

اگر باطل برود یا باطلى بر جا مى‏ماند که سازمان یافته است یا حقى که طرحى در دست داشته باشد و نیازهایش را تأمین کرده باشد وگرنه گرفتار و درگیر مى‏شود و کسى که گرفتار است، بازیچه آنهایى خواهد شد که دو دستشان آزاد است و مى‏توانند بزرگ‏ترین خراب‏کارى‏ها را داشته باشند.

📚حرکت، ص 219
🌿 @einsad
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۲ ســـــر باز
🌿 باطل رفتنی است(قسمت دوم)
استاد علی صفایی حائری

رفتن #باطل یک ضرورت است و ما باید آن را شتاب بدهیم.
و آوردن #حق رسالت است و این رسالت زمینه مى‏خواهد.
«انقلاب فرهنگى» زمینه ساز این رسالت انقلابى است.

این وظیفه ماست و این تکلیف ماست که امام و جلودار زمان باشیم و جلوتر از سنت‏ها و مرصادها و عذاب خدا، در برابر اینها(طاغوت ها) بایستیم و زمین را بر اینها تنگ کنیم و زمینه را از اینها بگیریم.
مهره‏ هایى بسازیم و در آنها نفوذ کنیم و آنها را از داخل منهدم نماییم و حرکت‏ها را شتاب بدهیم.

این وظیفه ماست. اگر به این وظیفه گردن ننهادیم و یا تنها ماندیم و چون نوح پس از آن همه فریاد و چون موسى پس از آن همه آیات به غربت نشستیم و کسى یارمان نشد، باز #باطل ادامه نمى‏ یابد، که رفتن آن یک ضرورت است. یک حتمیّت است. 
در جهان قانونمند و در راه، این ارابه طغیانگر که از راه بیرون زده گرفتار درّه ‏ها و کوه‏ها خواهد شد و به دریاها خواهد نشست.

#باطل رفتنى است؛ «انَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» و این مسأله ‏اى نیست که ما به آن افتخار کنیم. کار ما آوردن #حق است و تحقق بخشیدن به آن و این کارى است که رسالت ماست و این رسالتى است که باید پیش از رفتن #باطل آن را بیاوریم، که «جاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ الباطِلُ».

👈👈👈و اگر ما این رسالت را نیاوردیم و این بار امانت را نگذاشتیم، خودمان یک #باطل خواهیم شد که رفتنمان یک ضرورت است.

عذاب و رنجمان در کمین است و تازیانه‏ هاى دردمان بر سر و زنجیر گرفتاریمان بر پا.
آوردن #حق زمینه مى‏خواهد. 
این رسالت، روشنگرى مى‏ خواهد، بیّنات مى‏ خواهد، که نظام تربیتى اسلام اینها را عهده ‏دار است.

📚 درسهایى از انقلاب (انتظار)، ص 29 تا 31
🌿 @einsad
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۵ ســـــر باز
🌿 باطل رفتنی است(قسمت سوم: انقلاب فرهنگی)
استاد علی صفایی حائری

 آوردن #حق رسالت است و این رسالت زمینه مى‏خواهد.
«انقلاب فرهنگى» زمینه ساز این رسالت انقلابى است.

 «انقلاب فرهنگى»، مثل تمامى کلمه‏ هایى که از عمق آن بى‏ خبر مانده‏ ایم و از آن برداشت‏هاى مبتذل کرده‏ایم 👈به ابتذال کشیده شده و در عمل هم تا سطح چند فیلم و اسلاید و پخش چند نشریه ماهانه و هفتگى و شعارهاى کوتاه و بلند فرو رفته است.

ما در عمل به یأس و ابتذال این بازى‏ ها رسیده ‏ایم و دنبال راهى هستیم در این بن‏ بست، که 👈فیلم‏ها و اسلایدها فقط کار معرکه‏ گیرها را مى‏ کند و آدم جمع مى ‏کند و تا مى‏ خواهى به سبک آمریکایى تبلیغ‏شان کنى در میان معرکه شعارى بدهى و تلقینى راه بیندازى، پراکنده مى‏ شوند و یا چرت مى‏ زنند و یا به دنبال کار خویش مى ‏روند.

ما از مفهوم انقلاب فرهنگى،
از وسیله ‏ها و ابزار این انقلاب،
و از تلقى اسلامى این انقلاب، توضیح مى‏ دهیم.

[توضیحات در فایل های صوتی زیر👇]

📚انتظار، ص 31
🌿 @einsad
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۴ ســـــر باز
جواب قسمت اول رو چرا پاک کردید..می خواستم جواب بدم

حقی که طرح داشته باشه متاسفانه نیست...و یا حداقل اینکه طرحشان ناقص است...

به نظر شما کدام متفکر دینی، یک طرح کامل از دین اصیل داده است؟

پاسخ:
با توجه به نظرات بعدی ناقص بود

حق اصلا بالذات دارای طرح هست، قرآن .
متنهی این طرح برای اجرایی شدن نیاز به امام و ماموم داره ، یعنی همون که استاد میگن تامین نیاز های حق. تا جایی که یک وقتی حتی امام هم هست ولی مامومی نیست که پای کار باشه باز هم طرح اجرایی نمیشه.

به قول حضرت امام (که به نظرم تنها کسی بود که تونست در راه تجلی در حد امکان این طرح در عصر غیبت قدم برداره) :
هیچگاه نگفته و نمی گویم که امروز در این جمهوری، به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل میشود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بی انضباطی بر خلاف مقررات اسلام عمل نمیکنند ، لکن ... اگر این اقلیت اشکال تراش و کارشکن به کمک بشتابند تحقق این آمال آسان تر و سریع تر خواهد بود
احسنت(-B<
پاسخ:
هلاک شکلکت :)
من اون کامنتم رو گم کردم که پرسیده بودم نسبت به کسانی با این تفکر چه حسی داری! لذا مجددا درخواست پاسخ دارم!
البته رهبری هیچوقت بر جریان "اصلاحات" نام فتنه ننهادند! کمی تند می روی آهسته ران!
پاسخ:
سه مبحث جدا رو در کنار هم آوردم که خود این جریان قائل بهش هستند و درش وحدت دارند. آقا به منش پدرانه میخواهند اینها برگردند ولی اینها کارشون از گوش دادن به نصیحت پدرانه گذشته.

کسایی که محب این تفکرند با کسایی که مروج این تفکر اند خیلی فرق دارند برام ...

شهید امیررضا علیزاده از اولین شهدای مدافع حرم هست که اتفاقا تو سال 88 هم جزو پاسدار هایی بود که در صحنه حضور داشت. یکی از دوستاش میگفت:
خواستیم چند تا از اغتشاش گرها رو بازداشت کنیم، من جلوتر بودم ، یکی از اون افراد شروع کرد یک زنجیر کلفتی که تو دستش بود رو چرخوند و پرت کرد سمت من . من جاخالی دادم بدون اینکه حواسم باشه علیزاده پشت سرم هست. زنجیر خورد به سر ایشون و کلاه کاسکت روی سرش شکست و خلاصه خون از سر و صورتش جاری شد. اونها هم در رفتند. من خیلی هم از دستم خودم عصبانی بودم که چرا جاخالی دادم هم از دست اونها ، گفتم داشتیم شهید میشدیما به دست این ... (کلمه ای که گفت یادم نیست ، تو مایه جانی ، قاتل ) . شهید علیزاده گفت اینطور نگو، اینها بچه های خودمون اند فقط فریب شون دادند و فریب خوردند. دشمن ما اینها نیستند . دشمن ما اسرائیل هست. ان شاالله خدا شهادت ما رو در جنگ با دشمن اصلی قرار بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">