... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

پرسیدم کجا بودی؟
گفت رفته بودم پیش حاج آقا
من گمان کردم کسی از آقایان را دیده و مشغول بازی و صحبت شده
پرسیدم خب حاج آقا چی می‌گفت؟
گفت: «من دیدم حاج آقا یک کلاهی روی سرش دارد، به او گفتم این کلاه را مادرت برایت درست کرده؟ او هم گفت: بله، گفتم کلاهت را می‌دهی به من؟ گفت: این مال خودم است، لازمش دارم. برای تو یکی دیگر میخرم. من هم گفتم پس اگر میخواهی برای من بخری، صورتی اش را بخر...»
آنجا به این حرف‌های نهال خندیدم
وقتی برگشتیم خانه دوستانم تماس گرفتند و گفتند عکس های نهال در اینترنت منتشر شده که دارد با مقام معظم رهبری صحبت می‌کند و ایشان هم می‌خندند.
آنجا تازه فهمیدم که ماجرای کلاه صورتی جزئیات گفتگوی نهال با ایشان است.
عکس آقا را به نهال نشان دادم و گفتم از این حاج آقا کلاه صورتی خواستی؟ که تایید کرد و دوباره همان ماجرا را برایم تعریف کرد.

*

"اگر مجنون ...
... دل شوریده ای داشت

دل لیلی ...
... از او شوریده تـر بـــی"

تصویر: l1l.ir/751
متن: l1l.ir/7d7

آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۱۳:۱۵ - دچارِ فیش‌نگار
    :)
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۰۹:۲۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    عجب
پیوندهای روزانه

پدرانه هایی برای من 13

سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۰۱ ب.ظ
اوایل که گاهی بعضیها مهریه عقد رایک خورده گران قرار میدادند ما شوخی میکردیم و میگفتیم شماکه میخواهید مثلا فلان قدر سکه قرار بدهید یکباره بگویید 72سکه! اماحالا میبینیم که تعیین مهریه های گران قیمت واقعی شده! واقعا چه خبر است؟ شما که پدر آن دختر هستید میتوانید ادعا کنید که پیرو پدر فاطمه (س)هستید؟
ـ آقا
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۴
آبجی خانوم

پدرانه

نظرات  (۳)

امیدوارم این نکته به کس بر نخورد
اما قسمت عمده ای از دوستان ایرانی من کلا قید ازدواج با دختر ایرانی رو زدن در اینجا حتی تا پای ازدواجم پیش رفتند اما اینقدر دخترها در فرهنگ ایرانی پر توقع شده اند که حقیقتا مانده ام این همه توقع منشاش چیست؟ که انسان تعجب میکند
دخترهای اروپایی برای ازدواج بسیار کم توقع هستند! با وجودا اینکه از نظر چهره کیلومترها پیشی گرفته و 6 بر 0 از همسانان ایرانی شان جلوتر هستند اما حتی یک صدم خواستها و توقعات عجیب قریب دخترهای ایرانی را ندارند
وقتی صحبت از خانه میشود و میگوییم برخی دخترها در ایران اول ازدواج خونه میخوان میگن مگه میشه؟؟؟ اول ازدواج فلان شرایط واقعا تعجب میکنند! 
پاسخ:
منشاش در برخی تغییر سبک زندگی و در برخی جبران سبک زندگی هست.
دختر اروپایی ندیدم اطلاع ندارم!
این خونه اول زندگی برای خودم هم سواله که از کجا مد شده!
این تغییر را به غلط به تغییر در سبک زندگی اروپایی آمریکایی نسبت میدهند که ابدا اینگونه نیست! بله اینها تجمل دوست دارند بعضا ولی خودشون بدستش میارن کار میکنن برنامه ریزی میکنن نه اینکه دختره بره صورتشو پر از ژل و بوتاکس کنه بعد بشینه تو خونه یه پسر با مرسدس بنز بیاد بگه زنم شود!
پاسخ:
متاسفانه ژل و بوتاکسی وجود نداره که بتونه جای خالی عقل رو پر کنه
زیبایی زن نباید صرفا در چهره و رنگ پوست و ... دید. باید در مجموع تمام لطائف و ظرائف وجودی زن دید. با این وصف حقیقتا بعید می دونم هیچ زنی در عالم به پای زنان مسلمان و شیعه کشور ما برسه. البته که با همون ملاکی هم که شما گفتید باز معتقدم قضاوت به جایی نکردید و واقعیت خلاف گفته ی شماست. منتها تقصیر از شما و دیگرانی که چنین حرف هایی میزنند نیست مشکل از ظواهری هست که می بینند و خب طبیعتا اونهایی که به عنوان زیبایی هزار بلا سر خودشون میارند(البته توجه کنید که اینها همون نسخه ی افراطی غربی هاست.) ملاک خوبی برای قضاوت نیستند همونطور که اونهایی که ساعت ها زیر گریم هستند هم ملاک خوبی نیستند.
چندان مناسب نیست که این حرف رو بگم اما به نظرم باید گفت که همین چهرهای بدون آرایش زنان محجبه ی ما هزار بار زیباتر از چهره های بزک کرده ی غربیون اعم از اروپایی و امریکایی و ... هست(برای خوشامد کسی هم نمیگم اعتقاد واقعی منه.)

این مشکلات امروزی ازدواج ها هم ترکش های همون فرهنگ سرمایه داری غرب هست. شما حساب کنید حرمت و منزلتی که زن در اسلام داره رو با فرهنگ سرمایه داری جمع کنیم! نتیجه میشه اینی که الان هست. یعنی بعضی ها هم فرهنگ سرمایه داری و اشرافی گری رو میخوان و هم عزت و منزلت اسلامی رو! به خاطر این که تا حدود زیادی جلوی ورود پیوست این فرهنگ برای زنان یعنی فمنیسم گرفته شده وگرنه یقین بدونید اگر فمنیسم هم به شدت فرهنگ سرمایه داری و اشرافی گری نفوذ داشت اون دخترها ذلیل تر از این میشدند که بتونند چنین توقعاتی داشته باشند. البته در مورد خیلی ها به مرور چنین اتفاقی میفته. اون دختر و خانواده ای که با چنین ملاک هایی ازدواج رو به تاخیر میندازه به مرور مجبور به کسب درآمد و پایین آوردن سطح توقعات میشه و به همون ذلتی میفته که زن فمنیسم غربی داره تجربه میکنه منتها در سنین بالاتر. اینم که میگم ذلت حالا تصور نشه که این فرهنگ فقط برای زن ذلت داره، نه، به همون میزان برای خانواده و مرد هم ذلت داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">