... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

پرسیدم کجا بودی؟
گفت رفته بودم پیش حاج آقا
من گمان کردم کسی از آقایان را دیده و مشغول بازی و صحبت شده
پرسیدم خب حاج آقا چی می‌گفت؟
گفت: «من دیدم حاج آقا یک کلاهی روی سرش دارد، به او گفتم این کلاه را مادرت برایت درست کرده؟ او هم گفت: بله، گفتم کلاهت را می‌دهی به من؟ گفت: این مال خودم است، لازمش دارم. برای تو یکی دیگر میخرم. من هم گفتم پس اگر میخواهی برای من بخری، صورتی اش را بخر...»
آنجا به این حرف‌های نهال خندیدم
وقتی برگشتیم خانه دوستانم تماس گرفتند و گفتند عکس های نهال در اینترنت منتشر شده که دارد با مقام معظم رهبری صحبت می‌کند و ایشان هم می‌خندند.
آنجا تازه فهمیدم که ماجرای کلاه صورتی جزئیات گفتگوی نهال با ایشان است.
عکس آقا را به نهال نشان دادم و گفتم از این حاج آقا کلاه صورتی خواستی؟ که تایید کرد و دوباره همان ماجرا را برایم تعریف کرد.

*

"اگر مجنون ...
... دل شوریده ای داشت

دل لیلی ...
... از او شوریده تـر بـــی"

تصویر: l1l.ir/751
متن: l1l.ir/7d7

آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۱۳:۱۵ - دچارِ فیش‌نگار
    :)
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۰۹:۲۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    عجب
پیوندهای روزانه

کیا باهاش جنگیدند؟

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۳۹ ب.ظ
آبجی کوچیکه داشت سر تیتر اخبار امروز رو بلند بلند میخوند و غر میزد.
مادر: دختر؟!
آبجی: بله
مادر: کیا با امام علی ع جنگیدند؟
آبجی: چی؟!
مادر: میگم کیا با امام علی ع جنگیدند؟
آبجی: طلحه و زبیر تو جمل، معاویه تو صفین، خوارج تو نهروان.
مادر: خب پس دیگه نگو


بعدا نوشت (توضیحاتی) :
امیرالمونین علیه السلام در دوران حکومت 5 ساله شون با سه دسته از دشمنان داخلی مواجه بودند.
گروه اول که به ناکثین (پیمان شکنان) معروف شدند از صحابه رسول خدا بودند که در دوران خلفا کم کم از مشی اسلامی فاصله گرفتند و  به دشمنی با حضرت برخواستند. تا آنجا که طلحه وزبیر دو صحابه بزرگ پیامبر و عایشه همسر رسول خدا، جنگ جمل رو بر حضرت تحمیل کردند. (پس گروه اول شدند یاران دیروز رسول خدا و دشمنان امروز حضرت امیرالمومنین)
گروه دوم قاسطین (ستمگران) بودند. جریان زر و زور و تزویر معاویه و بنی امیه که حضرت دو سال از دوران حکومتشون رو مشغول دفع شر این گروه بودند ولی در پایان جنگ صفین با حیله این گروه و جهل لشکریان امام، قضیه به حکمیت کشید و ادامه ماجرا. (پس گروه دوم شدند آل ابوسفیان که بزرگترین دشمنان رسول خدا بودند ولی با مسلمان شدن ظاهریشون اینبار در لباس اسلام به اسلام ضربه زدند)
گروه سوم مارقین (از دین خارج شدگان) بودند که با جهالتشون تو صفین فریب معاویه رو خوردند امام رو مجبور به مذاکره و پذیرش حکمیت کردند و بعدخلاف نظر امام به جای مالک اشتر، ابوموسی رو به مذاکره فرستادند وقتی دیدند اشتباه کردند به جای اینکه ابراز ندامت کنند علیه امام شمشیر کشیدند که باید توبه کنه و دست به جنایاتی زدند که در آخر حضرت برای حفظ عرض و ناموس مسلمین با این گروه در نهروان وارد جنگ شد. (پس گروه سوم هم شدند کسانی که جماعت عالمان بی عمل به دین که علیه امامشون شمشیر کشیدند.)
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۷
آبجی خانوم

یا حیدر کرار

نظرات  (۶)

چه خوب بلد بوده آبجی جوابا رو
پاسخ:
ماشاالله دانشجوی مملکته ها!
ماشالا چه بلده :))

من هنوزم اینا رو خوب نمیدونم :دی
پاسخ:
نگوووو :)
یعنی چی!!؟
یعنی طلحه وزبیر و معاویه و خوارج هم سر تیتر اخبار روز رو بلند میخوندن و غر میزدن!!!!؟
یا جواب سوال مادرتون خلاصه ی همه خبرها بود!!!؟
یا ..؟
پاسخ:
جواب سوال، خلاصه ی همه خبرها بود
حالا که چی؟
میخواید مثلا بگید خواص از عوام بیشتر موثرند؟
نه خیر
این عوام هستند که همه چیزو تعیین می کنند
عوام هم فقط و فقط نگاهشون به یک چیز هست اونم زبون ادماست
هرکس که زبون باز تر باشه برنده تر

پاسخ:
به جای مزاح وقت بیشتری رو برای مطالعه مطلب و دقت روش بذارید
غر نزنیم چه کنیم پس؟ سر به دشت و بیابون بزاریم خوبه!
پاسخ:
آره خبه س :)
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۳۶ دانشجوی کلاس اول دبستان
سلام

متوجه منظور پست نشدم
پاسخ:
سلام علیکم

دیگه فکر کنم باید توضیحات اضافه کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">