... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

پرسیدم کجا بودی؟
گفت رفته بودم پیش حاج آقا
من گمان کردم کسی از آقایان را دیده و مشغول بازی و صحبت شده
پرسیدم خب حاج آقا چی می‌گفت؟
گفت: «من دیدم حاج آقا یک کلاهی روی سرش دارد، به او گفتم این کلاه را مادرت برایت درست کرده؟ او هم گفت: بله، گفتم کلاهت را می‌دهی به من؟ گفت: این مال خودم است، لازمش دارم. برای تو یکی دیگر میخرم. من هم گفتم پس اگر میخواهی برای من بخری، صورتی اش را بخر...»
آنجا به این حرف‌های نهال خندیدم
وقتی برگشتیم خانه دوستانم تماس گرفتند و گفتند عکس های نهال در اینترنت منتشر شده که دارد با مقام معظم رهبری صحبت می‌کند و ایشان هم می‌خندند.
آنجا تازه فهمیدم که ماجرای کلاه صورتی جزئیات گفتگوی نهال با ایشان است.
عکس آقا را به نهال نشان دادم و گفتم از این حاج آقا کلاه صورتی خواستی؟ که تایید کرد و دوباره همان ماجرا را برایم تعریف کرد.

*

"اگر مجنون ...
... دل شوریده ای داشت

دل لیلی ...
... از او شوریده تـر بـــی"

تصویر: l1l.ir/751
متن: l1l.ir/7d7

آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۱۳:۱۵ - دچارِ فیش‌نگار
    :)
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۰۹:۲۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    عجب
پیوندهای روزانه

وقتی کوفه و کوفی بودن افتخار شود

چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸ ب.ظ
هاشمی :
شعار «‌ما اهل کوفه نیستیم»‌ پشتوانه تاریخی ندارد. یک بار در نماز جمعه توضیح دادم که کوفه یکی از بهترین شهرهای اسلامی بود.
+گفتگوی روزنامه آرمان با خانواده هاشمی


وقت جماعت آتش زننده مسجد و  سوت و کف زنندگان و رقاصان روز عاشورا بشن امت خداجو ، کوفه هم میشه بهترین شهر اسلامی .

همین دو روز پیش داشتم صحبت های استاد در مورد کوفه رو گوش میکردم. شهر کوفه یک پایگاه نظامی بود که در زمان خلیفه دوم این پایگاه به صورت یک شهر در اومد. بعد در زمان حکومت امیرالمونین علیه السلام ایشون با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی این شهر برای اینکه به شام و مصر اشراف داشته باشند ، مقر حکومتی خودشون رو از مدینه به کوفه منتقل کردند. اما مردم کوفه با تنها گذاشتن امام علی ع در میدان نبرد ، با تمرد کردن از امام حسن ع و با تنها گذاشتن مسلم بن عقیل و رقم زدن واقعه عاشورا علیرغم دعوت از سیدالشهدا ع ، در تاریخ با صفت عهدشکنی و ناجوانمردی ماندگار شدند. در مقتل خوارزمی آمده که بعد از خطبه امام سجاد ع در کوفه ، امام رو به مردم گریان کوفه کردند و فرمودند :«هان! اینان به خاطر ما گریه می‌کنند و ضجه می‌زنند! پس چه کسانی ما را کشته‌اند؟!».
ما اهل کوفه نیستیم یعنی ما عهدی که با امام و انقلاب و اسلام و رهبری بستیم، نمیشکنیم ، اما شما آزادید به عهد شکنی. هر چند که فکر نمیکنم دیگه حب دنیا ، عهدی برای آقایون گذاشته باشه تا بشکنند.

اللهم اهدنا الصراط المستقیم

 اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

نظرات  (۶)

یکی از زیباترین پست هاتون بود
احسنت....

پاسخ:
و یکی از دردناک ترین شون
یادته یه بار گفتم منو به یاد جوونیهام میندازی؟
حرفمو پس میگیرم! نه به خاطر این پست. کلا! :)
پاسخ:
خب الحمدلله که دیگه احساس پیری نمیکنی :)
و برای این پست:
تاریخ چقدر تلخ و عجیب تکرار میشه...:(
خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه... :(
پاسخ:
ملتی که تاریخ نخواند ، محکوم به تکرار تاریخ ست
ان شاالله
به قول آقای پناهیان که میگفت غربی ها یه تحقیقی انجام دادن دیدن حافظه ی تاریخی ملت ها، کلا سه چهار ساله (اگه درست یادم باشه) بعد نشست کلی خاطره ی تاریخی تعریف کرد که مثلا فتنه گران رو بشناسونه!
التبه این صحبتها مال سال 89 بود.
پاسخ:
نه دیگه
اون قضیه حافظه تاریخی مال فتنه 88 بود
الان قضیه فرق کرده
حافظه ی تاریخی حافظه ی تاریخیه! فرقی نداره.
حالا یکیش عینیه، یکیش مطالعاتی، در هر دو حالتش در مورد این پست جواب میده! هه هه!
چه تلخ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">