... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

پرسیدم کجا بودی؟
گفت رفته بودم پیش حاج آقا
من گمان کردم کسی از آقایان را دیده و مشغول بازی و صحبت شده
پرسیدم خب حاج آقا چی می‌گفت؟
گفت: «من دیدم حاج آقا یک کلاهی روی سرش دارد، به او گفتم این کلاه را مادرت برایت درست کرده؟ او هم گفت: بله، گفتم کلاهت را می‌دهی به من؟ گفت: این مال خودم است، لازمش دارم. برای تو یکی دیگر میخرم. من هم گفتم پس اگر میخواهی برای من بخری، صورتی اش را بخر...»
آنجا به این حرف‌های نهال خندیدم
وقتی برگشتیم خانه دوستانم تماس گرفتند و گفتند عکس های نهال در اینترنت منتشر شده که دارد با مقام معظم رهبری صحبت می‌کند و ایشان هم می‌خندند.
آنجا تازه فهمیدم که ماجرای کلاه صورتی جزئیات گفتگوی نهال با ایشان است.
عکس آقا را به نهال نشان دادم و گفتم از این حاج آقا کلاه صورتی خواستی؟ که تایید کرد و دوباره همان ماجرا را برایم تعریف کرد.

*

"اگر مجنون ...
... دل شوریده ای داشت

دل لیلی ...
... از او شوریده تـر بـــی"

تصویر: l1l.ir/751
متن: l1l.ir/7d7

آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۱۳:۱۵ - دچارِ فیش‌نگار
    :)
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۰۹:۲۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    عجب
پیوندهای روزانه

۸۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

روز 14ماه مبارک
برای اولین بار در عمرم
از خونه به قهر زدم بیرون
کجا اومدم
گلزار شهدای شهر، نزدیک مزار شهدای مدافع حرم
چه میکنم
تبارشناسی جریانهای سیاسی معاصر میخونم، صوت زیارت عاشورایی که بانویی سر مزار مدافع شهید روشن کرده گوش میدم و دلم پیش مزار شهیدی هست که مشخصه تزیینش کار ی تازه عروسه


بعدا نوشت:

- قهر کردم امروز از خونه. در سکوت. چادر سر کردم و زدم بیرون

+ الان کجایی ؟ (فقط خدا میدونه حس پشت این سوالش با دلم چه کرد...)

- خونه . رفتم پیش ...(نوشته بودم که کجا)

+ چه جای خوبی رفتی . سبک شدی؟

- نه. اینقدر آقا پسرای جوون اومدن نشد بزنم زیر گریه

+ اوهوم . میفهمم. دلم ی خلوت خوب میخواد

.

.

.

- ی ضرب المثلی داریم میگه گازو رو داشتن دار میزدن، گفتن داره میخنده. گازو همینا که بنده خداها مشکل فک دارن دندوناشون بیرون میزنه. حالا شده حکایت ما. احترام دولت نگهدار احترام مسئول رو نگهدار مربی رو نگهدار دوست نگهدار آشنا رو نگهدار خانواده رو نگهدار. غمتم بیرون نریز آدم سفره زندگیش رو پهن نمیکنه . به همه لبخند بزن.مذهبی باید شاد و خوش اخلاق باشه. خنده مونم میبینن میگن دیگه طرف هیچ غمی نداره

+ تشبیه جالبی بود. واقعا


پی نوشت:

با دستی کبود ناشی از برخورد دیروز با در فلزی باشگاه (بماند) و قلبی شکسته از نظرات خصوصی (این هم بماند)، فقط اومدم بگم نگران نباشید، کل زمانی که چادر سر کردم و بی داد بی هوار بی کوبیدن در، اروم و در سکوت از خونه زدم بیرون و برگشتم شد سه ساعت.

فکر نمیکردم توقع یکم درک از خواندگان قدیمی اینجا خواسته زیادی باشه...

۲ نظر موافقین ۶ مخالفین ۱ ۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۹
آبجی خانوم

علی سلمانی قهرمان گیلانی مشت زنی آسیا که از 17 خرداد به دلیل تصادف در یکی از بیمارستان‌های رشت بستری است در صورت تامین نشدن هزینه های عمل جراحی پای چپ خود را از دست خواهد داد.(خبر اول)


لطفا برای علی سلمانی دعا کنید

دعا حداقل کاری هست که میشه براش کرد

از اردو انتخابی تیم ملی به خاطر مشکلات مالی انصراف داد تا با دستفروشی زندگی رو بچرخونه (خبر دوم)

دعا کنید به حق این شب های عزیز رو پاهای خودش از بستر بیماری بلند بشه


اگه برای چرخیدن فیش چند ده میلیونی مدیران و پزشکان، برای چرخیدن چرخ ماشین میلیاردی فوتبالیست ها و چرخیدن چرخ کارخونه های از سر طمع و سیاسی کاری تعطیل شده گیلان هم دعا کنید ممنون میشم.

۲ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۳۶
آبجی خانوم

برای یک شوخی کودکانه – و البته مبتذل- در برنامه‌ خردسالان، نماینده‌های مجلس سه استان به میدان آمدند و چندین نفر در شبکه 2 سیما برکنار و سه نفر از معروف‌ترین بازیگران برنامه‌های خردسالان تلویزیون در ایران ممنوع‌التصویر شدند. امروز که ساحت اندیشه و قلم در یک روزنامه آنقدر آلوده به بی‌اخلاقی شده که مخالفان و منتقدان دولت را درون کاسه توالت فرنگی به تصویر کشیده، چه باید کرد؟!

زشتی کاریکاتور روزنامه قانون آن همه هست که لحظه اول برخورد، شوک وارد می‌شود؛ آیا درست می‌بینم؟! اما درست می‌بینیم. در کاریکاتوری در روزنامه قانون، تصویر پنج نفر در یک توالت فرنگی دیده می‌شود که یکی از آنها می‌گوید: «خب دوستان... اگه با توطئه جدید علیه دولت موافقین، اعلام کنین تا سیفون رو بکشم!» پایین کاریکاتور هم جمله محمدباقر نوبخت نوشته شده است: «اتاق فکر علیه دولت تشکیل داده‌اند و هر هفته توطئه می‌کنند.»

ورای شعار زنده باد مخالف من، ورای احترام به منتقدین و مخالفان، ورای قائل شدن حق مخالفت برای آحاد افرادی که در انتخابات خرداد 92 به حسن روحانی رأی نداده‌اند و ورای اینکه ما در کدام سوی موافق و مخالف با دولت یازدهم قرار گرفته‌ایم، باید مجلس ختم ادب و اخلاق را برپا کرد که رسانه‌ای در ایران به خود اجازه می‌دهد که افرادی را درون کاسه توالت بکشد.

آلودگی ساحت رسانه به هتاکی و بی‌ادبی‌هایی چنین مشمئزکننده، ابتدائاً و بی‌مقدمه روی نمی‌دهد. روزنامه قانون تاکنون خط قرمزهای زیادی را درنوردیده که با برخوردی مواجه نشده و به نظر می‌رسد خیالش راحت است که هرچه بنویسد و بکشد و منتشر کند، کسی با آن کاری ندارد. داعشی خواندن رفتار سپاه در بازداشت ملوانان امریکایی و پخش فیلم آن یکی از این موارد است. یکی دیگر از آن موارد تبعیض جنسیتی دانستن احکام شهادت زن و مرد در قرآن است. تساهل و تسامح در برابر رد شدن «قانون» از مرزهای قرمز سیاسی و اعتقادی طبیعتاً این جسارت را به تندروها می‌دهد که مرزهای اخلاق و ادب را هم درنوردند و رسانه را به ابتذال بکشانند.

و البته در مورد یک مقدمه‌ دیگر هم که موجب باز شدن باب هتاکی در جامعه می‌شود، می‌توان سخن گفت. یقیناً بیراه نیست که فرموده‌اند الناس علی دین ملوکهم؛ وقتی بزرگ‌ترها در حمله کلامی به منتقدان تا جایی پیش می‌روند که آنها را به جهنم حواله می‌دهند، کم‌سواد و بی‌شناسنامه می‌خوانند، به منتقدان تازه به دوران رسیده و افراطی و بزدل و چه و چه لقب می‌دهند، حتماً باید منتظر ماند تندروهای حامی آن بزرگ‌تر مسیری به مراتب هتاکانه‌تر در پیش بگیرند.

منتظر می‌مانیم تا ببینیم وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات اصلاً واکنشی به این کاریکاتور سخیف نشان می‌دهند یا نه؛ مثل تمام سه سال ناسزاگویی به منتقدان دولت یک اتفاق عادی قلمداد می‌شود.

عبدالله گنجی - روزنامه جوان


پی نوشت :

از زمان شروع ماه رمضان حضورم رو - چه حقیقی و چه مجازی - مساوی قرار داده با اینکه به هر بهانه ای توهین و تمسخری به دین و روزه و علما بکنه. بار اول جبهه گرفتم و جوابش رو دادم ولی بدتر شد. بعد یادم اومد که ابایی از بی احترامی نداره و به قول خودش جزو دسته بی چاک و دهن هاست. مزید به علت شد تا در قبالش سکوت رو پیشه کنم. امروز که باز شروع کرد و جوابی نشنید، از واکنشش فهمیدم سکوت برای بعضی ها از صد فحش هم سنگین تره.

ربطش به کاریکاتور قانون و مقاله استاد گنجی رو خودتون پیدا کنید. من فعلا تو فاز سکوت اختیار کردن هستم.

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۵۱
آبجی خانوم
مطلب قبل همه ش هم سر بی عرضگی من نیست
دلم گیره پیش حرفای حضرت پدر تاج سر هست
وقتی میگه
هر جا هستید همان جا را مرکز جهان بدانید و کار کنید
دیگه پایی برا رفتن نمیمونه
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۱ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۱
آبجی خانوم
کاش عرضه ش رو داشتم کوله م رو میبستم و میرفتم روستای ننه بی بی زندگی می کردم
همین
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۴۹
آبجی خانوم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

فَاسْتَجابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّی لا أُضیعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنْکُمْ مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی‏ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ فَالَّذینَ هاجَرُوا وَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَ أُوذُوا فی‏ سَبیلی‏ وَ قاتَلُوا وَ قُتِلُوا لَأُکَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَیِّئاتِهِمْ وَ لَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ ثَواباً مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوابِ

پس پروردگارشان دعای آنان را اجابت کرد [که:] یقیناً من عمل هیچ عمل کننده ای از شما را از مرد یا زن که همه از یکدیگرند تباه نمی کنم پس کسانی که [برای خدا] هجرت کردند، و از خانه هایشان رانده شدند، و در راه من آزار دیدند، و جنگیدند و کشته شدند، قطعاً بدی هایشان را محو خواهم کرد و آنان را به بهشت هایی که از زیرِ [درختانِ] آن نهرها جاری است، وارد می کنم [که] پاداشی است از سوی خدا و خداست که پاداش نیکو نزد اوست.

سوره آل عمران ، آیه 195


در روایات آمده است که این آیه درباره علی علیه السلام نازل شده است که فواطم - یعنی فاطمه بنت اسد: مادر خود، فاطمه: دختر رسول خدا که بعدا همسر امام شد و فاطمه دختر زبیر- را با خود حرکت داد و به سوی مدینه هجرت کرد و در مکانی به نام ضجنان، ام ایمن و چند نفر از مومنان ناتوان به آن جناب ملحق شدند و به اتفاق حرکت کردند، در حالی که در همه حالات ذکر خدا می گفتند تا به رسول خدا صلی الله علیه و آله ملحق شدند.

از این آیه روشن می شود که اگر در پاره ای از قوانین اسلام، به دلیل تفاوت های جسمی و عاطفی که میان زن و مرد وجود دارد، تفاوت هایی از نظر مسئولیت های اجتماعی دیده می شود، این به هیچ وجه به ارزش معنوی زن لطمه نمی زند و زن و مرد از این لحاظ با یکدیگر تفاوتی ندارند و درهای سعادت به طور یکسان به روی هر دو باز است.

باید توجه کرد که این آیه و آیات مشابه در عصری نازل شده است که بسیاری  از ملت های دنیا در انسان بودن جنس زن تردید داشتند و زن را موجودی نفرین شده و سر چشمه گناه و انحراف می دانستند. یونانیان زن را موجودی پلید و شیطانی می دانستند و رومی ها معتقد بودند که زن دارای روح انسانی نیست.

قرآن حکیم به نقل از تفسیر المیزان و تفسیر نمونه


در سال 586 میلادی، کنگره ای در فرانسه به وسیله کشیشان برگزار شد و موضوعات مورد بحث در آن این بود که آیا زن می تواند همانگونه که مرد خدا را عبادت می کند، عبادت کند؟ آیا زن در بهشت و ملکوت آخرت وارد می شود؟ آیا زن انسان و دارای روح است و یا غیر انسان؟ و در نهایت به این نتیجه رسیدند که زن انسان است، ولی برای خدمت به مرد خلق شده و فانی است و خلود و جاودانگی ندارد .
الحقوق العامه للمراة ، صلاح عبد الغنی محمد، ، ص 44
+
استادمون واقعه این کنگره رو مربوط به قرن هفتم میلادی ذکر میکردند که البته تفاوت چندانی هم ندارند. فقط دو نکته: اول اینکه منظور از فرانسه جهت تطبیق موقعیت مکانی با امروز اروپاست و دوم اینکه بعثت پیامبر خاتم (ص) در سال 610 میلادی رخ داده. برای آگاهی از نگاه ایرانیان در اون عصر نسبت به زنان میتونید به کتاب تاریخ ویل دورانت و یا برای سهولت به کتاب حجاب شهید مطهری که از تاریخ ویل دورانت نقل کردند مراجعه کنید.

پی نوشت:
فواطم ، فاطمه فاطمه فاطمه ...
۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۰۴:۴۵
آبجی خانوم


صرفا جهت ادخال سرور بر قلب مسلمین و مسلمات و مومنین و مومنات
باشد که مقبول افتد ان شاالله
۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۹
آبجی خانوم
روزی که استاد ج... از برتری یقه سفیدها بر یقه آبی ها گفت
من منتظر گرفتن یقه این فیش های حقوقی میلیونی بودم


شلوغش نکنید
لیبرالیسم میگوید این سطح اختلاف کاملا طبیعی ست
۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۸
آبجی خانوم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

وَ لا یَحْزُنْکَ الَّذینَ یُسارِعُونَ فِی الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ یَضُرُّوا اللَّهَ شَیْئاً یُریدُ اللَّهُ أَلاَّ یَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِی الْآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ. إِنَّ الَّذینَ اشْتَرَوُا الْکُفْرَ بِالْإِیْمانِ لَنْ یَضُرُّوا اللَّهَ شَیْئاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ. وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ

و مبادا آنان که در کفر میشتابند، تو را اندوهگین کنند، آنان هرگز به خدا هیچ زیانی نمیرسانند، خدا میخواهد [به سزای کفرشان] هیچ بهره ای در آخرت برای آنان قرار ندهد، و برای آنان عذابی بزرگ است.
مسلماً کسانی که کفر را به بهای از دست دادن ایمان خریدند، هرگز به خدا هیچ زیانی نمیرسانند، و برای آنان عذابی دردناک است.

و کسانی که کافر شدند، گمان نکنند مهلتی که به آنان میدهیم به سودشان خواهد بود، جز این نیست که مهلتشان میدهیم تا بر گناه خود بیفزایند، و برای آنان عذابی خوار کننده است.

سوره آل عمران ، آیات 176 -178

امیرالمومنین علیه السلام :

ای پسر آدم

اگر دیدی که خدای سبحان نعمتش را پی در پی به تو ارزانی می دارد و تو نافرمانی اش می کنی

از کیفر او بترس.

نهج البلاغه ، حکمت 25


+ وقتی دو آیه پشت سر هم با محتوای یکسان بیان میشه یعنی تاکید صریح و با شدت. خیلی قاطع و بی برو برگرد. به قول مولا : بترس.


پی نوشت :

سفره سحر و تکرار قرائت جزء یازده شبکه افق و تصویر جهاد و آیه "عزیز علیه" و آیه "حسبی الله" و ... و دوباره درد و درد و این درد قدیمی و دوباره صبر و صبر و صبر و خدایی که صبر رو مقدم کرد با آیه "استعینوا بالصبر والصلوة". خدایا صبر میکنم بر این درد. خودت گفتی کفایتم میکنی، پس کفایتم میکنی و چه کسی بهتر از تو، حسبی الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر.

۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۴:۳۹
آبجی خانوم

مطالب کانال های رفرمیستی که عضو هستم اول تا آخرشون رو طبقه بندی کنم

یک سوم مطالب تخریب دولت قبل ، یک سوم شانتاژ خبری وقایع روزانه ، یک سوم تبلیغ کانال ها و مطالب فحشا و ضد دین .

حامیان شیوخ اعتدال و اصلاحات و سازندگی و فتنه هم هستند، ادعای اسلام و انقلاب هم دارند.


روح امام شاد که فرمود :

آن روزی را که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می‌شود در ما اشکالی پیدا شده است. (20 آذر 62)

پی نوشت:

خدا خودش و جد و آبادش رو بیامرزه اونی که گفت تاریخ اسلام بخون.

۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۲۷
آبجی خانوم