... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

کیبورد فرسایی های آبجی خانوم

... خُسر ...

پرسیدم کجا بودی؟
گفت رفته بودم پیش حاج آقا
من گمان کردم کسی از آقایان را دیده و مشغول بازی و صحبت شده
پرسیدم خب حاج آقا چی می‌گفت؟
گفت: «من دیدم حاج آقا یک کلاهی روی سرش دارد، به او گفتم این کلاه را مادرت برایت درست کرده؟ او هم گفت: بله، گفتم کلاهت را می‌دهی به من؟ گفت: این مال خودم است، لازمش دارم. برای تو یکی دیگر میخرم. من هم گفتم پس اگر میخواهی برای من بخری، صورتی اش را بخر...»
آنجا به این حرف‌های نهال خندیدم
وقتی برگشتیم خانه دوستانم تماس گرفتند و گفتند عکس های نهال در اینترنت منتشر شده که دارد با مقام معظم رهبری صحبت می‌کند و ایشان هم می‌خندند.
آنجا تازه فهمیدم که ماجرای کلاه صورتی جزئیات گفتگوی نهال با ایشان است.
عکس آقا را به نهال نشان دادم و گفتم از این حاج آقا کلاه صورتی خواستی؟ که تایید کرد و دوباره همان ماجرا را برایم تعریف کرد.

*

"اگر مجنون ...
... دل شوریده ای داشت

دل لیلی ...
... از او شوریده تـر بـــی"

تصویر: l1l.ir/751
متن: l1l.ir/7d7

آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۱۳:۱۵ - دچارِ فیش‌نگار
    :)
  • ۱۵ آبان ۰۰، ۰۹:۲۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    عجب
پیوندهای روزانه

ما در مملکت مان مشکل جگر داریم ...

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۳۹ ب.ظ

صبح که واد نت شدم اولین مطلبی که دیدم این نقل قول از استاد قرائتی بود :

" حجت الاسلام قرائتی:
خدا کند که قدرت به دست من نیفتد. چون اگر من قدرت داشته باشم، دست به یک کارهایی می‌زنم. یک سال بودجه‌ ورزش را حذف می‌کنم، همه‌ جوان‌های عزب را زن می‌دهم. جوان نان ندارد، خانه ندارد، زن ندارد، بچه ندارد، کلی خرجش می‌کنیم برود آن طرف دنیا بازی کند و برگردد. دختر از اینجا می‌رود ایتالیا کشتی بگیرد و برگردد. همینجا در کوچه‌ خودت با دختربچه‌ها کشتی بگیر. این پولی که می‌خواهی خرج این دختر کنی، برود آن طرف کره‌ زمین کشتی بگیرد و برگردد. جهیزیه‌اش را درست کن. ما در مملکت‌مان مشکل جگر داریم. لیسانس اوه... فوق لیسانس اوه... حجت الاسلام اوه... هر چه بخواهی داریم. آن چیزی که الان در مملکت ما کم است، جگر است.

عوض اینکه به مردم بگوییم آب کم مصرف کنید، چمن را حذف کنید. سبزی بکارید. سبزی هفته‌ای یک بار دوبار آب می‌خواهد. چمن هر روز آب می‌خواهد. می‌گوید: یعنی در ادارات سبزی بکاریم؟ می‌گوید: زشت است. نمی‌شود. چرا نمی‌شود؟ آمریکا این کار را کرد. یک سال در آمریکا آب کم آمد، بخشنامه آمد چمن حذف، سبزی بکارید. منتهی ما فکر می‌کنیم اگر چمن بکاریم، روشنفکر هستیم، سبزی بکاریم، دهاتی هستیم. تازه زنده‌باد دهاتی‌ها! دهاتی‌ها به گردن ما حق دارند. دهاتی تولید کننده هستند، شهری‌ها مصرف‌کننده هستند. دهاتی بر شهر ارزش دارد. ببینید ما جگر اینکه چمن را تبدیل به سبزی کنیم نداریم. طرح‌هایی باید باشد.

اشکال دارد که بعضی از درس‌های آموزش وپرورش حذف بشود؟ به جایش یک شغل یاد بگیرند. دیپلم ما در این دوازده سال یک هنری یاد بگیرد؟ دانشگاهی ما هم در این چهار سال یک هنری یاد بگیرد. منتظر استخدام نباشند، استخدام نیست، نیست، نیست. یک بار دیگر نیست، نیست، نیست، استخدام نیست. من سی سال معاون وزیر آموزش و پرورش بودم. سه تا هم بچه‌ لیسانس دارم. یکی از آن‌ها را هم استخدام نکردند. استخدام نیست. خانم‌ها بروید و یک چیزی یاد بگیرید. هی لیسانس، لیسانس، لیسانس، حال ندارد کار کند، کار هم بلد نیست کند. ازدواجش عقب می‌افتد، سر سفره‌ پدرش می‌نشیند. افسرده می‌شود. گناه می‌کند، غصه می‌خورد. "


حتما یادتان هست همین چند وقت پیش استاد قرائتی از رونمایی تمبر اجلاس نماز امتناع کرده بودند و گفته بودند چرا 20 میلیون (چیزی که به یاد دارم) خرج یک تمبر کردید، جاهای مهم تری برای هزینه کردن وجود داشت.

چند شب پیش اخبار داشت مصاحبه ای با فوتبالیست ها پخش میکرد که میگفتند دستمزدشان حق شان هست و کم هم هست ، در حالی که رقم ثبت شده 1.5 میلیارد برای یک فصل در دفتر نقل و انتقالات باشگاه ها ثبت شده و این تازه مبلغ ثبت شده بوده.
گفتم اگر 1.5 میلیارد برای بعضی ها پول خرد باشد ما احتمالا چند صد پله زیر خط فقریم. آقای پدر خندید و گفت خط فقر به پول در جیب ربطی ندارد ، باید دید وقتی شب سر روی بالش میگذاری به فکر کار و تلاش فردای خودت هستی یا فکر حساب کتاب کردن فلان خانه و ماشین و غیره که دیگری دارد و تو نداری .

البته آقای پدر چون معتقد هستند اگر فوتبال کشور تعطیل و زمین استادیوم ها هم جهت چرای گوسفند به دامداران تحویل داده شود ، خاصیت بیشتری برای کشور لااقل در خودکفایی گوشت قرمز دارد ، شاید به عنوان دشمن فوتبال شناخته شوند. اما با یک حساب و کتاب ساده شاید عمق فاجعه ای که استاد قرائتی به آن اشاره کردند خوب نمایان شود.

فرض کنیم فقط یک فوتبالیست در لیگ ایران برای یک فصل 1.5 میلیارد قرار داد ببندد. و چون اکثریت باشگاه های ایران دولتی هستند ، این مبلغ برابر هست با حقوق 125 میلیونی ماهانه. حتما اخبار فیشهای حقوقی این چند هفته اخیر را شنیده اید و اعتراضات به  مبالغ 27 میلیونی فیش ها. وارد مقایسه این ارقام با حقوق حداقل 700 هزار تومانی و حداکثر 7 میلیونی در قانون نمی شوم اما در همین بخش ورزش ، ورزشکارانی داریم که نه تنها برایشان از حقوق 125 میلیونی خبری نیست بلکه هزینه تمرین و اعزام به مسابقات را از جیب خودشان میدهند ، مدال هم می گیرند. حالا فوتبالیست های گرامی که زبانشان هم الحمدلله همیشه برای مردم و مسئولین دراز هست بابت این میلیون میلیون ها پول بیت المال چند تا از افتخاراتشان را هم نام ببرند ملت راضی اند.

پیرامون بحث اشتغال و مدیریت آب هم اوضاع بر همین منوال است، بلکه بدتر.

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۴
آبجی خانوم

نظرات  (۲۲)

۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۹ دچــ ــــار
من وافعا با چمن مشکل دارم:)
پاسخ:
با نوع آب دادنش بیشتر مشکل دارم
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۶ پلڪــــ شیشـہ اے
اوضاع آب رو به خاطر چمن گفتید؟! :|
پاسخ:
نه
مساله خیلی فاجعه تر از چمن هست
دیگه خودت که بهتر میدونی
از مدیریت کشت بگیر تا ...
حرف هم بزنی فوری میرن سر طرح نکاشت و وارد کننده صرف محصولات کشاورزی کردن کشور
کو گوش شنوا...
پاسخ:
احتمالا گوششون رو پیشی خورده
با همه ی احترامی که برای حاج آقا دارم ولی مخالفم با یه قسمت هایی از حرفاشون!
نیاز انسان به رفاه یه نیاز طبیعیه که خیلی هم ارتباطی با قناعت نداره
این که جوون نمیره سمت ازدواج یا ریسک ازدواج در سن های بالاتر رو برای خودش می خره بخاطر اینه که رفاه نسبی داشته باشه.
برای بحث فوتبال هم نسبیه دیگه فوتبالیست های خارج هم جزو مرفهینن و این بخاطر صنعت فوتباله به نظرم

پاسخ:
اینطوری که در مورد رفاه گفتید فکر نمیکنم تضادی با گفته استاد داشته باشه!
خارج فوتبال خصوصیه و نه دولتی
تو ایران داریم از بیت المال عمومی  کشور خرج میکنیم
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۲ پلڪــــ شیشـہ اے
آهان صحبت های حاج آقا را الان کامل خواندم. قبلا این بخش چمن را نشنیده بودم. مشکل چمن هایی که کاشته می شوند بر می گردد به فکرهای ناقص کسانی که بذر گیاهان خارجی را وارد می کنند.انگار ما قحطی نوع و گونه های گیاهی داریم. چمنی که مربوط به مناطق معتدله و پر باران است را می آوریم می خواهیم در این اقلیم خشک بکاریم، بعد هم هی فرت فرت آبیاری می کنیم. در صورتی که ما یک عالمه چمن های متنوع داریم که سازگارند با شرایط آب و هوایی داخل و زیبایی شان هم کم از آن چمن ها نیست./ اما در مورد چمن باشگاه های ورزشی، آن ها چمن مصنوعی هستند، آبی که نیاز دارند اندک هست.مثل چمنی که داخل فضای سبز می بینیم نیست./ ولی واقعا اون همه ورزشای خوب که میشه از ورزشکارانشون حمایت کرد./ حاج آقا اگر میومدن سر کار جدا چی میشد.
پاسخ:
البته اشاره حاج آقا به چمن تو فضاهای سبز و پیاده رو هست بیشتر
یک سخنرانی در این مورد ازشون شنیدم
واقعا الان در شهر خودم وقتی میبینم منابع طبیعی و فضای سبز شهرداری چه هزینه الکی ای رو دارند هر ماه هدر میدن برای چیزهایی که نه ثمر داره و نه زیبایی حرصم میگیره
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۶ پلڪــــ شیشـہ اے
برای بحث کشاورزی تا وقتی دولت این صنعت و به هیچیش حساب نمی کنه، توقع بهتر از این نمیشه داشت. اغلب کشاورزان مون سواد آنچنانی ندارند، خود بچه های کشاورزی هم حمایتی آنچنان نمیشه ازشون که دل خوش باشند. در مورد آب هم چند سال پیش، یکی از اساتید خیلی خوب مون می گفتن که کشورهایی که پیشرفته هستند، سد سازی واسشون یه صنعت منسوخ شده، چون اکوسیستم و بهم می زنه.
پاسخ:
اصولا هیچ تجربه ای تو ایران تبدیل به درس نمیشه
کلا علاقه به تکرار تجربه داریم
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۲ پلڪــــ شیشـہ اے
یکی از چیزایی که میگن برای زیبا سازی فضای شهری باید مد نظر قرار بگیره اینه که از درختان ثمرده و خوراکی استفاده نشه. کلا از گیاهان خوراکی. اول اینکه نوع آبیاری و سم دهی شون اصلا مناسب مصرف خوراکی نیست. بعدم یه سری محصولاتی مثل درخت توت و امثالهم، باعث کثیفی معابر و خیابان ها میشن و تمییز کردن شون هزینه بر هست، دیگه این که خطرات دیگری هم دارند.
پاسخ:
به نظرم این چیزها با برنامه ریزی و فرهنگ سازی قابل حله
حالا شما مسئول شدی سبزی بکار تو باغچه تون... :دی
فقط اونموقع فکر کنم باغچه را باید قسمت بندی کنی هر تیکه مال یه کارمند باشه دعواشون نشه برا مصرف سبزی ها




پاسخ:
نگران دعواش نباش :)
حالا نه به باره نه به دار
همون باغبونی که که الان چمن حرص میکنه، اونموقع سبزی میچینه ، ابدارچی محترم موقع بخور بخورای بین ساعت اداری که آخرشم ما نفهمیدیم مگه چند وعده بخور بخور دارند این کارمندا ، میده بخورن
نه دیگه یعنی جوان از ترسش نیست که زن نمی گیره از اینه که اون رفاه نسبی الان سخت تر به دست میاد! به عبارتی مشکل ازدواج نکردن ترس جوان ها نیست (هستا دلیل اصلی نیست) بلکه اوصاع قمر در عقرب اقتصاد
اما فوتبال داخلی هم به نظرم درآمدزایی داره برای دولت که اینجوری خرج می کنه و الا خرج باشگاه از طریق اسپانسر و بقیه درامدها در میاد
قبول دارم فاصله داره ولی خب باید شروع شه از یه جایی اما اگه مثلن بیایم این فوتبال رو حتی برای یک سال تعطیل کنیم چه تبعات اجتماعی و حتی سیاسی میتونه داشته باشه!
این ها واقعا قابل تامله
پاسخ:
حالا ایشون گفت تعطیل ولی شما جدی نگیرید
بحث سر اهم و مهم هست بیشتر
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۳ پلڪــــ شیشـہ اے
کلا این جور چیزا رو باید کوبید از اول شروع کرد. چون آلودگی هوا و نسمومیت درختان رو نمیشه کاریش کرد.
پاسخ:
بالاخره باید از ی جا شروع کرد
و برای شروع به قول استاد به جگر نیازمندیم
فوتبالیستها که تازه سرمان منت میگذارند که سرگرمی و تفریح سالم ایجاد کرده ایم!!! ما برای شما مردم است که توپ میزنیم!!! 
پاسخ:
چی بگم والا
اوه ... چی همه نظر، با اینکه همون لحظه اول خوندم ولی فکر نمی کردم که این همه نظر بیاد ... حالا منم نظر میدم :)))) ... البته در مورد یک بخشش، اون هم آب ... نظر خودم هم نیست! ... نظر رائفی پوره ... :))))



📝روایت عهد۴۴

🔸ما فوق تخصص ساختن تبخیرگاه داریم، آب را در یکجا جمع کنیم تا بخار شود. در حالیکه این آبها باید توسط شبکه آبرسانی به مردم و کشاورزان برسد. آب را از سدها رها میکنند برای کشاورزی که شاید صد کیلومتر با آن فاصله داشته باشد. در این مسیر که آب به هر دلیلی هدر می رود، میگویند ۹۰% از آب شیرین مملکت در بخش کشاورزی صرف میشود.
این دروغ است.

الان هم که می بینید تبلیغات زیادی برای کمبود آب میکنند. امّا این یک جریان است که از دل آن این بیرون می آید که ما به خودکفایی کشاورزی نیاز نداریم.

سه بند عملیات روانی وجود دارد:

قدم اول به مردم می گویند ما آب نداریم. در صورتیکه بارندگی نسبت به سالهای دیگر خیلی بیشتر شده. به شدت در تلویزیون تبلیغ میکنند که با کمبود آب مواجه هستیم. سهم آب شرب از سدها نهایتاً ۴% است و به ما میگویند که در این ۴% صرفه جویی کن. لعنت خدا بر کسی که اسراف کند. در کنار دریا هم که باشی نباید یک قطره آب را اسراف کنی.

قدم اول که جا افتاد، قدم دوم این است که اطلاع رسانی میکنند که کشاورزی آب زیادی را به خود اختصاص میدهد و در مرحلهٔ سوم میدانید چه اتفاقی میافتد؟ خودت و رفاه خود را رقیب کشاورزی میبینی و به این نتیجه میرسی که ما نیاز به خودکفایی کشاورزی نداریم.

ما باید در تولید مواد غذایی اساسی مانند گندم، ذرت و شکر به خودکفایی برسیم زیرا نداشتن خودکفایی در این موارد خطرناک است.

🔹واحد سایبری مصاف / التماس دعای فرج

______________________

✅ کانال های رسمی استاد علی اکبر رائفی پور و موسسه مصاف

@masafiran
@news_masaf

---------------------------------------------------------------------------------------
برای اینکه منبع مشخص باشه، کل پست تلگرام رو کپی کردم ... :))))
پاسخ:
ممنون از اطلاع رسانی کامل و دقیق و با منبع شما
به طور کلی اینکه هدف زدن بخش کشاورزی هست شکی نیست ولی خوب نمیشه گفت تمام گفته شون صحیح بوده. دایی بنده مهندس منایع آب یکی از استان های کویری بوده نزدیک دو سه دهه. یاد هم از 15 -16  سال قبل میگفت ما به بحران میخوریم در بخش آب و من الان میبینم که واقعا هر چی میگفته اتفاق افتاده متاسفانه.
خب نه واقعن یه سری ها اعتقادشون این بود که یکسال تعطیل کنند
حتی از تو همون فوتبالی ها 
اهم و مهم هم نمیدونم والا اگه جدی نگیریم بله حرف شما و ایشون درست
با اون قسمت سبزی به جای چمن موافقم
پاسخ:
فکر میکنم اونها نظرشون روی بحث تحقیق و تفحص درمورد فساد در فوتبال باشه اگه اشتباه نکنم!
خلاصه اونقدر مبحث مهم داریم که فوتبال و چمن فکر کنم برسه ته لیست
بحث فوتبال هم شد ... این دیگه نظر خودمه :)))

به نظرم، بحثای مثل فوتبال، بیشتر جنبه کنترل اجتماعی داره ... یعنی در غرب با هیجان انگیز کردن این طور چیزا، میخوان مردم رو سرگرم کنن تا از مسائل اساسی انسانی غافل باشن ... البته نمی خوام بگم که به ورزش نباید توجه کرد، منتهی با سرمایه گذاری های سنگین، طرفداری از تیم های ورزشی رو پر رنگ کردن ... متاسفانه تو کشور ما این همت بلند مرتبه داره با پولهای بیت المال صورت می گیره ...
پاسخ:
به نظرم فوتبال عملا از ورزش تبدیل شده به یک صنعت با بهره گیری های خاص. همونطور که سینما از هنر به همین صورت تغییر جهت داد.
" ... ولی خوب نمیشه گفت تمام گفته شون صحیح بوده ... "

کاملا درسته.


پاسخ:
جناب رائفی پور علیرغم اینکه بعضی از مطالبشون استناد نداره ولی یکی از خوبی هاشون اینه که صحبتاشون همیشه به آدم ایده برای تحقیق و مطالعه میده
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۷ پلڪــــ شیشـہ اے
خب منم همین و می گم. می گم باید از اول اول شروع کنیم. :)
پاسخ:
آستینا رو بالا بزن ... نه نامحرم رد میشه . همون چادر رو ببند کمر یا علی بگیم شروع کنیم :)
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
با پدرتون به شدت موافقم


پاسخ:
قربانت عزیزم :)

بابت انتشار مطالب هم از شما هم از باقی دوستان بسیار متشکرم
۲۵ خرداد ۹۵ ، ۰۴:۳۴ پلڪــــ شیشـہ اے
من و یاد روپوش سفید و چادر لبنانیم انداختی که باهاشون می رفتم سر زمین کشاورزی واسه کشت و کار.
پاسخ:
دقیقا خودمم همون خاطره ای که گفتی یادم بود :)
۲۵ خرداد ۹۵ ، ۰۴:۵۰ پلڪــــ شیشـہ اے
ایول الله. :) اگه یه دانشکده کشاورزی دخترونه می زدن. چی میشد.
پاسخ:
نمیدونم والا
ولی احتمالا جمع کثیری اعتراض میکردن که شما متحجرها میخواید ما رو از دیدن روی ... پسرها محروم کنید :)
همچین میگه جوان های ما زن ندارن انگار یکی از لوازم شخصیشون ازشون غصب شده
خیالت راحت هیچوقت بودجه رو نمیدن دست توB-)همون فوتبال اگه نبود جوونا اوقات فراغتشون میومدن امثال شما رو میخوردن!:-|که اینقدر نمک به زخم نزنید!
پاسخ:
الی الحساب برو ی فکری برا اون بنده خدا که دنبال دختر خوب میگرده بکن :)
بزرگ میشی میفهمی همسر با مسواک و حوله و شونه قابل قیاس نیست
۲۵ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۶ پلڪــــ شیشـہ اے
اصلاً اونا رو راه نمی دادیم. برن خوش باشن با روی ...!

پاسخ:
والا :)
بهشون گفتم مشکل ازدواج جوونا برام اهمیتی نداره:\
دلم واسه چهار تا دختر این بابا میسوزه:/
پاسخ:
متشکرم :/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">